Ministrul Mediului, Attila Korodi, a cerut in urma cu cateva zile declansarea unei anchete in urma careia sa se stabileasca de ce au fost taiati copacii de pe traseul circuitului de Formula 3, competitie care a avut loc de curand in Capitala. De a
Ministrul Mediului, Attila Korodi, a cerut in urma cu cateva zile declansarea unei anchete in urma careia sa se stabileasca de ce au fost taiati copacii de pe traseul circuitului de Formula 3, competitie care a avut loc de curand in Capitala. De asemenea, ancheta solicitata de Korodi trebuie sa stabileasca de ce nu au fost plantati alti copaci, asa cum au promis organizatorii. Comisarii Garzii de Mediu vor face un raport in baza caruia ministrul va dispune sanctionarea municipalitatii sau a organizatorilor circuitului de Formula 3.
Cel mai important eveniment desfasurat in ultimul timp in Bucuresti a fost competitia de Formula 3 Grand Prix Master, cursa de masini ce a avut loc pe un circuit amplasat in jurul Casei Parlamentului. Primarul Capitalei, Adriean Videanu, sustinea la acea vreme ca evenimentul "se organizeaza cu toate avizele si acordurile legale de care era nevoie de la toate institutiile abilitate, precum Ministerul Administratiei si Internelor, SRI, toti riveranii din zona, Mediu, inclusiv avizul de amplasare temporara dat de catre Primaria Capitalei". Este bine cunoscut faptul ca riveranii cat si primariile sectoarelor pe terenul carora s-a desfasurat circuitul nici nu au fost consultati. Cat despre avize, nici nu poate fi vorba.
Asa cum se stie, pentru amenajarea circuitul au fost efectuate mai multe lucrari. Printre acestea s-a numarat si eliberarea zonei de copaci. Practic, zeci de arbori au fost smulsi pentru buna desfasurare a cursei automobilistice. "Toti copacii au fost recuperati si dusi temporar in pepiniera Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti, urmand ca dupa finalizarea evenimentului sa fie replantati. Au fost taiati numai copacii crescuti spontan", spunea la acea vreme Adriean Videanu. Lucrurile nu stau insa tocmai asa. La mai bine de o luna nici un copac nu a fost replantat. Si nici nu se va intampla, mai devreme de toamna acestui an. Daca nu cumva se va uita de tot de aceste promisiuni.
Abia in toamna
Directorul Administratiei Lacuri, Virgil Carstea, ne-a declarat ca peste 50 de pomi au fost scosi din zona circuitului si depozitati in pepiniera. Numai ca nu se pot replanta acum, cum a promis edilul-sef. "Ii vom replanta atunci cand vremea va permite. Acum pe canicula asta nu pot fi pusi la loc. In toamna se va intampla acest lucru", a spus Carstea. Cat despre pomii crescuti "spontan" si rasi de drujbele lui Videanu, acestia nu vor mai fi replantati. Specialistii sustin ca odata smulsi este greu ca arborii sa supravietuiasca, chiar si in pepiniere. Astfel, este foarte probabil ca la replantare, daca aceasta se va intampla cu adevarat, sa apara alti pomi.
Pe de alta parte, ne intrebam cum s-au dat aprobarile pentru taierea si smulgerea copacilor atat timp cat pentru un pom taiat, un contribuabil este obligat sa replanteze alti patru. In cazul lui Videanu, pentru cei 50 de pomi ridicati, daca este sa tinem cont de prevederile legale, trebuia ca administratia locala sa planteze 200. Asta fara a mai adauga preturile aferente acestei activitati, stiut fiind ca o banala toaletare de arbore costa in medie un milion de lei vechi.
O alta problema o reprezinta spatiul verde "furat" de primarul Videanu. Acesta a desfiintat zona verde pe aliniamentul dintre Hotelul Mariott si Parcul Izvor, in suprafata de peste 2000 mp. Intre Calea 13 Septembrie si Bulevardul Splaiul Independentei, alti 3000 mp au fost distrusi. Inca 6000 mp au "disparut" de pe marginea Strazii Izvor. In mare parte, pe aceste suprafete s-a turnat beton. In aceste conditii este interesant de vazut cum se va reface spatiul verde care exista inainte de cursa de Formula 3.
Cursa cu obstacole
Indiferenta reprezentantilor Primariei Capitalei nu se manifesta doar in ceea ce priveste spatiile verzi. La fel stau lucrurile si in cazul lucrarilor care se efectueaza la carosabil in diferite locuri, precum si in ceea ce priveste traficul. Dovada in acest sens este ceea ce se intampla de cateva zile in zona intersectiei dintre Splaiul Unirii si Soseaua Mihai Bravu. Astfel, conducatorii auto care sunt nevoiti sa treaca prin aceasta zona trebuie sa indure un adevarat chin. Soferii sunt supusi unei veritabile curse cu obstacole. Asta din cauza lucrarilor care se desfasoara in zona. Lucrari care par ca nu se mai termina vreodata. Zona este plina de gropi si de fel de fel de utilaje. Multe dintre ele au mai fost efectuate cu putin timp in urma. Saptamani intregi cativa muncitori au stat la cate o groapa amarata facandu-se ca lucreaza de spor. Dupa timp indelungat se parea ca acestia si-au terminat treaba. Groapa a fost astupata, iar drumul asfaltat. Nu a fost insa asa. Chiar langa vechile lucrari au aparut unele noi. Asfaltul a fost din nou spart, iar gropile au reaparut.
Este evident ca toate aceste lucruri afecteaza traficul in zona. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, declara de curand ca firmele care efectueaza lucrari din cauza carora circulatia are de suferit vor fi amendate. Din cate se pare insa acest lucru nu se prea intampla.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.