Un canal de animatii japoneze va invada cu supereroi grila autohton

Prezent deja in 38 de tari, 18 limbi si receptionat in 36 de milioane de gospodarii, Animax va emite zilnic intre 20.00 si 2.00, in locul postului A+. Canalul care va aduce si mai aproape de europeni cultura de masa japoneza se pregateste sa intre in aer in aceeasi zi si in Ungaria, Republica Ceha si Slovacia.

„Exista un capital de cool, acumulat de cei din comunitatile otaku (pasionati ai fenomenului manga-anime) din Romania. Multi vor sa acumuleze acest capital prin campanii publicitare, flyere, postere, videoclipuri, vj-ing, moda influentata indirect de manga si anime. Exista institutii, cluburi, chiar zone culturale care cauta un update prin asocierea cu aceste comunitati." Asa explica pasiunea pentru anime Stefan Tiron, curatorul festivalului Otaku de anul trecut, la care au participat peste 1.000 de persoane. „S-a produs un salt brusc de la relativa saracie a anilor ’90, cu putinele seriale de duzina. Exista acum acces la huburi, DC++, inclusiv canale tv specializate", sintetizeaza Tiron potentialul noului post tv Animax, care se va lansa incepind cu 2 iulie si in Romania.

Europa va avea cu aceasta ocazie primul canal dedicat 100% anime-urilor, declara Stephen White, managerul general pentru Europa Centrala al Sony Pictures Television International (SPTI), reteaua care detine noul post tv. „A+ avea 4,6 milioane de abonati in Europa Centrala, care vor deveni abonati Animax", argumenteaza si Magda Lisca, reprezentant in Romania al postului HBO, care face, la rindul sau, parte din portofoliul SPTI.

Canalul de anime-uri va difuza, in principal, seriale de comedie, SF, dragoste, aventura. „Vom avea in grila si filme adresate tinerilor, dar vor exista si programe pentru copii", asigura Lisca. Potrivit acesteia, Animax se adreseaza adolescentilor si tinerilor de 15 - 29 de ani, „pasionati de tot ceea ce inseamna nou, original, de calitate si care sint utilizatori de Internet".

„Animax detine o pozitie de lider atit in Asia, cit si in America Latina, iar in Europa exista un enorm potential pentru platforme precum TV, PC sau telefonia mobila", isi exprima optimismul si Ross Hair, Senior VP al SPTI.

Tinerii cu virste intre 15 si 29 de ani, targetul declarat al celor de la Animax, sint asigurati ca isi vor reintilni programele preferate precum Inuyasha, Yu Yu Hakusho, Gravitation Hell Girl, Cowboy Bebop, Yu Gi Oh! GX sau Trigun. „Vom introduce si programe foarte noi, de succes: Bleach, Death Note, Honey&Clover sau Fullmetal Alchemist", dezvaluie, la rindul sau, Lisca. Postul se afla deja in pachetele de baza ale celor mai importanti operatori de cablu sau DTH, va fi disponibil gratuit, urmind a difuza publicitate locala.

Materie de import Animatia japoneza difera de clasicele desene animate, acopera subiecte mai serioase si este urmarita de oameni de toate virstele. Unul dintre stereotipurile care le inconjoara este abundenta violentei; in realitate ,anime-urile acopera genuri diverse, de la comedie la horror, dragoste si SF. Importind tehnicile de animatie din Franta, Germania si SUA la inceputul secolului 20, japonezii au reexportat in Occident anime-urile spre sfirsitul anilor ’90.