Interventiile patronilor de presa si autocenzura i-au adus lui Nicolas Sarkozy procente insemnate la alegerile prezidentiale.

Arnaud Lagardère, patronul „Paris Match", care il numeste pe Sarkozy „frate", Vincent Bolloré, actionar la „Le Monde" si nasul unuia dintre fiii presedintelui, Bernard Arnault, patronul publicatiei economice „La Tribune", Martin Bouygues, actionar la TF 1, canalul ce a transmis dezbaterea electorala Sarkozy -Royal, sint citiva dintre „protectorii" actualului presedinte francez, acuza site-ul francez Rue89, preluat de „New York Times". „Este amuzant, ii cunosc pe toti sefii vostri", isi aminteste un reporter „Le Monde" ca a spus Sarkozy, la finalul unei conferinte de presa.

Arnaud Lagardère, patronul publicatiei „Journal de Dimanche", a interzis aparitia informatiei potrivit careia Cecilia Sarkozy, actuala prima doamna a Frantei, a renuntat sa voteze in al doilea tur al prezidentialelor, sub pretextul ca stirea „este legata de viata privata a Ceciliei". Acelasi Lagardère patroneaza si hebdomadarul „Paris Match", de unde nu a ezitat sa-l concedieze pe Alain Genestar, reporterul care publicase in 2006 o fotografie cu Cecilia Sarkozy si amantul ei, chiar pe prima pagina a revistei.

Vincent Bolloré, magnatul pe al carui iaht Sarkozy si-a savurat gloria cistigarii alegerilor, nu a ezitat sa interzica publicarea unui articol critic la adresa politiei, la conducerea careia Sarkozy s-a aflat timp de patru ani. „Nu trebuie sa vorbim astfel despre politia franceza", i-a spus Bolloré redactorului-sef al publicatiei „Matin Plus", aflata tot in portofoliul sau. Autocenzura si relatiile la virf explica tacerea presei franceze in fata starii euforice a presedintelui la summitul G8 din Germania, care a facut deliciul presei internationale. Rue89 relateaza ca jurnalistii francezi au participat la conferinta de presa cu pricina, nefiind blocati in centrul de presa, dupa cum acestia argumentasera initial.