Piata cartelelor preplatite inregistreaza in acest an scaderi, dupa ce anul trecut a depasit 2,5 mil. euro, din cauza accesului facil la internet, lipsei unor reglementari legale, repozitionarilor operatorilor de telefonie fixa si mobila, au estimat
Piata cartelelor preplatite inregistreaza in acest an scaderi, dupa ce anul trecut a depasit 2,5 mil. euro, din cauza accesului facil la internet, lipsei unor reglementari legale, repozitionarilor operatorilor de telefonie fixa si mobila, au estimat pentru NewsIn jucatorii din piata. "In ultimul an, piata cartelelor preplatite pentru convorbiri internationale inregistreaza scaderi, pentru prima data din 2003. Acest lucru se datoreaza in mare parte accesului din ce in ce mai facil la internet, care reprezinta cea mai ieftina modalitate de comunicare", a declarat pentru NewsIn, directorul general al Easy Comm, Alexandru Popescu. Popescu este de parere ca piata a avut de suferit inca de la inceput: "Pe langa lipsa reglementarilor legale, in momentul formarii acestei piete au fost cativa jucatori, care, in speranta de a obtine cote de piata importante, au lansat pe piata produse foarte ieftine (chiar sub costuri), care ofereau o calitate foarte scazuta a serviciilor. Aceste lucruri au dus la o scadere generala a increderii in aceste produse". Potrivit datelor furnizate de Easy Comm, pentru anul 2006, veniturile obtinute din vanzarea de cartele preplatite pentru convorbiri internationale a fost de aproximativ 2,64 mil. euro. "Pentru anul curent se preconizeaza un volum cu aproximativ 20% mai mic", a mai spus Popescu. Radiocom, compania care comercializeaza cartelele Ring+ estimeaza piata cartelelor preplatite la 2,5 mil. euro pe an. "Am luat in calcul urmatorii furnizori Radiocom, Astral, RDS, Nobel, EasyComm, Number One, Magic Telecom, Interpoint etc", a declarat, pentru NewsIn, directorul de marketing al companiei, Anca Furtuna. Directorul de marketing al Radiocom a declarat fara a preciza cifre exacte ca vanzarile de cartele in primele cinci luni ale anului 2007 au fost in usoara scadere fata de anul precedent. Cu toate acestea, preconizarile companiei privind vanzarile din acest an sunt optimiste. "Avand in vedere evolutia generala a pietei de telefonie, pentru acest an ne-am propus o crestere de 15% fata de anul precedent", a mai spus Furtuna. Reprezentantii Romtelecom sunt de parere ca pentru piata romaneasca cartelele preplatite raman un produs interesant, chiar daca "in ultimii ani, pe plan mondial, cartelele telefonice au pierdut din cota de piata, in special in favoarea serviciilor de telefonie mobila, iar Romania nu face exceptie."


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.