In opinia lui Orban, rolul acestui drum este de a deschide zona din punct de vedere turistic, iar "gaselnita" celor de la Greenpeace referitoare la afectarea padurii din Parcul National Retezat este puerila.
"Sunt niste povesti de adormit copiii, iar drumul acesta nu face altceva decat sa dezvolte zona din punct de vedere turistic", a spus el.
Ministrul nu a exclus nici sabotajul politic in cazul sistarii lucrarilor, avand in vedere ca el este liberal, iar drumul a fost inceput in perioada in care Traian Basescu detinea portofoliul Transporturilor.
"Mi se pare foarte ciudat ca toata povestea asta cu intreruperea lucrarilor s-a declansat intr-un moment in care chiar am hotarat sa continuam investitia. De fapt, toata campania (pentru referendum - n.r.), PD-istii au spus ca noi nu mai finalizam, ca nu o sa mai finantam investitia, ca daca nu va mai fi Basescu presedinte, nu se va mai termina drumul", a spus Orban.
Potrivit acestuia, avizele pentru aceasta constructie au existat. "In 1999 este aprobarea data de PHARE. Exista un aviz de mediu care este semnat de un secretar de stat de la Ministerul Mediului. Lucrarea a inceput pe calamitati, iar pe lucrarile pe calamitati legislatia spune ca avizele se obtin ulterior obtinerii autorizatiei. Nu exista temeiuri serioase pentru incetarea lucrarilor. Eu cred ca galagia facuta de Greenpeace cu padurea virgina este o motivatie puerila", a opinat Orban.
Potrivit acestuia, in perioada urmatoare se vor face demersuri la toate nivelurile pentru ca lucrarile la acest drum sa poate fi reluate si finalizate.
Autoritatile locale din Valea Jiului au trimis un memoriu Guvernului, in care au cerut lamuriri fata de decizia de sistare a lucrarilor la DN 66A, ce face legatura intre Campu lui Neag si Herculane, prin Parcul National Retezat. Comisarii Garzii de Mediu au dispus, in 7 iunie, sistarea lucrarilor la Drumul National 66A, intrucat constructorul lucra fara avizele si acordurile de mediu obligatorii, desi fusese anterior amendat. Constructia DN 66A a fost contestata in mai multe randuri de activistii de mediu, care protestau fata de "distrugerea" unui ecosistem pe care l-au calificat drept "unic in Romania".
Drumul ar trebui sa lege localitatile Petrosani si Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi clasificat de Guvernul Romaniei la rangul de Drum National. Lucrarile la sectorul 1 al acestui drum s-au incheiat in 2002 si au ajuns pana la Campu lui Neag, din judetul Hunedoara, iar lucrarile la sectorul 2 afecteaza deja Parcul National Retezat, adaugau ecologistii. (Mediafax)
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro