Masini pentru senat - Doar doua firme au ramas in cursa   Senatul a deschis ieri plicurile cu ofertele primite pentru achizitia de limuzine. Pentru ca doar doi dealeri - Porsche si Automobile Bavaria - au concurat, alegerea va fi facuta intre Audi si BMW. Descrierea "masinii ideale" este: neagra, peste 190 km/h, tractiune 4x4, pe benzina.  Daca vineri erau in discutie cinci firme pentru furnizarea de autoturisme de lux pentru conducerea Senatului - Mercedes, Audi, BMW, Jaguar-Land Rover si Volkswagen - ieri, la deschiderea ofertelor au ramas in cursa doar Audi si BMW. Concret, pentru lotul de 20 de masini cu capacitatea cilindrica intre 2.300 si 3.000 cmc, care vor fi folosite de membrii Biroului Permanent si de liderii de grup, oferta a fost facuta de Porsche cu Audi, iar de Automobile Bavaria cu BMW. La sectiunea autoturisme cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1.700 si 2.000 cmc, care vor fi repartizate presedintilor de comisii parlamentare, singura oferta primita provine tot de la Porsche, cu marca Volkswagen, dupa cum a precizat secretarul general al Senatului, Dan Vasiliu.  Decizia va fi luata insa in maximum trei zile, dupa ce comisia care a organizat licitatia va evalua daca documentele depuse de firmele respective respecta conditiile impuse. Dupa stabilirea castigatorului se va incheia un acord-cadru cu acest dealer, urmand ca autoturismele sa fie livrate in transe. Surse parlamentare dau insa ca sigura alegerea marcii Audi A4. Conform anuntului de licitatie, pentru masinile din prima transa, livrarea se poate face pentru o parte din ele pana in septembrie, iar pentru restul, pana la sfarsitul anului. Si o parte din autoturismele din cea de a doua categorie, sub 2.000 cmc, trebuie livrate in trimestrul IV al acestui an, restul urmand sa intre in curtea Senatului in cursul anului viitor.  CULOAREA NEAGRA, OBLIGATORIE. Cele doua firme care au depus oferte au acceptat sistemul de achizitie buy-back, ceea ce inseamna ca Senatul va da "la schimb" un numar egal de autoturisme Leganza, Nubira si Cielo, care au fost folosite pana acum de senatori. Ca atare, din pretul de achizitie al noilor limuzine va fi scazut pretul estimat pentru aceste "vechituri". Proba de foc pe care trebuie sa o indeplineasca dealer-ii interesati este insa alta. Conform caietului de sarcini al licitatiei, senatorii nu s-au zgarcit deloc cand au ales optiunile obligatorii pe care trebuie sa le aiba viitoarele masini de serviciu. Astfel, masina ideala cu capacitate mai mare de 2.300 cmc trebuie sa aiba tractiune integrala, peste 160 CP, sa ajunga la minimum 190km/h si asta in cel mult 10 secunde, sa consume cel mult 10 litri de benzina la suta de km, sa aiba culoarea neagra si tapiteria din stofa, portbagaj de peste 500 de litri, computer de bord pentru afisarea parametrilor de deplasare (considerat deosebit de important). Si in materie de siguranta alesii si-au spus cuvantul: airbag-uri frontale si laterale pentru locurile din fata si lateral pentru cele din spate, airbag pentru protectia capului, bare de protectie in usi pentru impact lateral, sistem electronic de control pentru frana, stabilitate si tractiune. Cititi aici Caietul de sarcini pentru achizitia de autoturisme (document Word)