Studiu - Mesajele ecologiste ale marilor companii, primite cu scepticism  Mesajele "verzi" ale marilor companii si cele venite din partea guvernelor nu ajung la publicul larg, pentru ca oamenii nu au incredere in ce li se spune, arata un studio realizat in Uniunea Europeana si SUA, dat publicitatii la sfarsitul saptamanii trecute. Au credibilitate, in schimb, oamenii de stiinta si organizatiile ecologiste. Noul val de initiative "verzi" si de mesaje de lupta impotriva incalzirii globale risca sa aiba impact minim in randul publicului larg, deoarece noua din zece consumatori sunt sceptici in ceea ce priveste informatiile primite de la marile companii, dar si cele venite de la autoritati, arata studiul. Concluziile materialului spun ca peste 40% din respondenti nu au incredere in ceea ce aud despre schimbarile climatice daca informatia vine din mediul de afaceri. Cealalta jumatate a celor care au participat la realizarea studiului afirma ca sunt mai degraba sceptici la ceea ce aud din partea marilor corporatii.   OAMENI DE STIINTA. In schimb, 60% din raspunsuri au aratat ca oamenii au incredere in ceea ce spun savantii, iar jumatate dintre cei intervievati s-au aratat deschisi la mesajele unor organizatii ecologiste internationale precum Prietenii Pamantului sau Greenpeace, arata studiul realizat de Consumers International and Accountability. Autorii studiului sunt de parere ca guvernele, mediile de afaceri si societatea civila din fiecare tara trebuie sa lucreze impreuna pentru a oferi solutii credibile pentru problemele actuale de mediu. "Dupa autoritati si industrie, oamenii simpli reprezinta a treia veriga foarte importanta in aceasta lupta pe care trebuie sa o ducem impotriva incalzirii globale", a declarat Richard Lloyd, director general al unei organizatii, citat de ziarul britanic The Guardian.  Aproape 70% din respondenti au spus ca sunt de acord sa ia parte la actiuni impotriva incalzirii globale, insa un numar egal este de parere ca aceste teorii ar trebui dovedite cu argumente stiintifice de experti independenti. Nici alte institutii nu stau prea bine in acest clasament. Astfel, in ceea ce priveste mesajele ecologiste transmise de fetele bisericesti, numai 22% din respondenti au declarat ca au incredere in ceea ce li se spune la slujbe. De asemenea, mesajele de la celebritati sunt crezute de numai 12% din participantii la studiu, in vreme ce informatiile din media sunt crezute de 17%.  LIDERI. "E nevoie de un lider si in acest domeniu. Pentru majoritatea publicului, pentru ca mesajul sa fie convingator, avem nevoie de lideri care sa le calce cat mai repede pe urme lui Al Gore, David Milibands, Timberlands sau Marks & Spencers, care au campanii bine puse la punct", a spus Philip Monaghan, director al unei fundatii.