Cu doar cateva zile inainte de a pleca in vacanta parlamentara, conducerea Senatului se innoieste la capitolul autoturisme. In functie de oferta, una din marcile Mercedes, BMW, Audi, Jaguar-Land Rover sau Volkswagen va deveni, timp de doi ani cel putin, "regina" parcului auto al Camerei superioare a Parlamentului.     Conform anuntului de licitatie publicat la 18 mai, Senatul va plati peste 1,5 milioane de euro pentru a achizitiona 19 autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 2.000 cmc, clasa confort superior, pentru deservirea membrilor Biroului Permanent si a liderilor de grup, si respectiv 22 de autoturisme cu capacitatea cilindrica sub 2.000 cmc, clasa confort mediu, care urmeaza a fi folosite de presedintii comisiilor parlamentare. In prima categorie de masini se inscriu marci precum Mercedes C Klasse, Volvo S 60, Audi A4 sau VW Passat, in timp ce in grupa autoturismelor sub 2.000 cmc se poate vorbi despre Peugeot 407, Opel Vectra, Ford Mondeo sau Renault Megane. Pretul mediu care se va plati pentru un exemplar din prima categorie ar fi de 41.000 euro, in timp ce pentru a doua categorie este vorba despre un pret mediu de 32.000 euro. Indiferent de marca aleasa, motorizarea va fi pe benzina, aceasta fiind o conditie specificata in caietul de sarcini.     OFERTANTI. Masinile vor fi achizitionate prin licitatie deschisa, deschiderea plicurilor cu oferte pentru prima categorie de masini urmand sa aiba loc azi. Conform unor surse parlamentare, la licitatie s-au inscris cinci firme: Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen si Jaguar-Land Rover. Una din conditiile obligatorii impuse insa de conducerea Senatului in caietul de sarcini al licitatiei, achizitie cu sistemul buy-back, ar putea insa sa nu prea fie pe placul marilor firme.   Cu alte cuvinte, prin procedura buy-back, Senatul incearca sa "scape" de o parte din masinile vechi Daewoo, a caror contravaloare ar urma sa fie scazuta din pretul de achizitie a noilor limuzine. Secretarul general al Senatului, Dan Vasiliu, ne-a declarat ca este vorba despre autoturisme Leganza si Nubira care au un parcurs de peste 300.000 km si nu mai corespund cerintelor tehnice. Dupa ce, in functie de oferta, va fi selectata o marca, de comun acord cu firma castigatoare a licitatiei, evaluarea vechilor masini Leganza si Nubira se va face de catre o comisie externa de evaluatori autorizati.     Motivatie Achizitia unor astfel de limuzine a fost motivata de conducerea Senatului la momentul adoptarii deciziei prin aceea ca in acest an la Parlament va avea loc o actiune de protocol foarte importanta, reuniunea Asociatiei Senatelor din Europa (institutie creata la initiativa presedintelui Senatului francez, Christian Poncelet). In acest context, Senatul Romaniei fiind gazda evenimentului, s-a considerat necesar ca demnitarilor prezenti sa le fie puse la dispozitie masini cu dotari speciale de confort.