„TV Mania" si „TV Satelit" vor fi cumparate de Editura Heinrich Bauer, la fel ca toate celelalte publicatii cu programe tv pe care elvetienii le editeaza in Europa de Est. Trustul de presa elvetian Ringier AG renunta la cele 12 ghiduri tv pe care le detine in Romania, Elvetia, Republica Ceha si Slovacia, potrivit unui comunicat de presa al companiei. Titlurile din Europa de Est vor fi vindute Editurii Heinrich Bauer, iar cele elvetiene vor fi preluate de Axel Springer.

Oficialii trustului declara ca decizia a fost una strategica: competitia informatiilor din programul tv se da acum pe Internet, piata offline fiind destinata, in viitor, doar jucatorilor super-specializati. Iar Bauer Publishing Group indeplineste aceasta conditie, fiind lider de piata in Europa pe segmentul ghidurilor tv, cu o cota de piata de 46,9% si un tiraj de 8,7 de milioane de copii. Ei vor prelua cel mai bine vindut ghid tv din Romania, „TV Mania", cu o medie de 110.000 de exemplare vindute pe editie, potrivit Biroului Roman de Audit al Tirajelor, si pe fratele sau de trust, „TV Satelit," singurul ghid bilunar de pe piata romaneasca, ce vinde in jur de 80.000 de exemplare pe editie.

Ringier si Bauer colaboreaza, de altfel, de sapte ani in Romania si de patru ani in Ungaria. Impreuna editeaza revistele autohtone „Bravo" si „Bravo Girl!", iar in urma relatiilor bune, conducerea Bauer a decis sa lase tot echipa de la Ringier sa coordoneze pe piata romaneasca operatiunile publicatiilor pe care tocmai le-au achizitionat.

In afara de Romania, elvetienii mai editau in Slovacia „Euro Televizia", „Tele Magazin" si „TV Max", iar in Republica Ceha alte patru ghiduri – „TV Max", „TV Plus", „TV Revue" si „Tydenik Televize". Bauer Publishig Group va prelua, de asemenea, si contractele de munca ale angajatilor care lucreaza la aceste ghiduri. In Elvetia, Ringier isi va pastra doar „TV8", care apare in vestul tarii, si va vinde companiei Axel Springer „Tele", „TV4" si „TV2".