Disponibila in sapte variante de motorizare, noua Fabia respecta blazonul marcii, apropiindu-se calitativ de rivalele sale mai scumpe. Lansata in februarie, noua Fabia a ajuns in sfarsit si in Romania, fiind prezentata oficial in urma cu trei sa
Disponibila in sapte variante de motorizare, noua Fabia respecta blazonul marcii, apropiindu-se calitativ de rivalele sale mai scumpe. Lansata in februarie, noua Fabia a ajuns in sfarsit si in Romania, fiind prezentata oficial in urma cu trei saptamani. Dincolo de asemanarea vizibila cu Roomster, ale carei linii au fost pastrate de constructorii cehi mai ales in partea frontala, noua Fabia este mai mare decat generatia precedenta, spatiul astfel rezultat fiind folosit in primul rand pentru ridicarea nivelului de confort al pasagerilor.   DRUM. Modelul testat pe traseul Bucuresti - Mamaia si retur a fost Elegance 1.2 HTP, 70 CP, cu transmisie manuala in cinci trepte. Daca in oras masina s-a strecurat usor prin traficul aglomerat, greul a aparut pe autostrada, acolo unde motorul de 1,2 litri s-a intrebuintat sensibil pentru respectarea orarului. Concret, la viteza de 150 km/h, acul turometrului s-a pironit la valori de 4.800 rpm, consumul ridicandu-se undeva in jurul a 12 litri. Oricum, versiunea testata este gandita in primul rand pentru mediul urban, in timp ce amatorii de drumetii pot opta pentru alta din variantele de motorizare, care mai sunt 1.4 MPI (86 CP), 1.6 MPI (105 CP), 1.6 MPI (105 CP - transmisie automata), 1.4 TDI PD (70 CP), 1.4 TDI PD (80 CP) si 1.9 TDI PD (105 CP).     Interior - Prietenoasa si dotata Noua Skoda Fabia beneficiaza de un aspect interior extrem de placut. Plansa centrala este echipata cu patru ceasuri analogice, cu 19 martori de bord, precum si cu un display care arata ora si numarul kilometrilor parcursi. Amplasat in raza vizuala a soferului, sistemul Maxi-Dot afiseaza datele transmise de computerul de bord. In regim optional, doritorii pot alege si pentru instalarea unui sistem hands-free cu Bluetooth pentru telefoanele mobile. Totodata, tot ca optiune, exista o mufa input-audio care face posibila conectarea unui iPod, CD, mp3, DVD player sau PDA. In caz ca veti dori sistem de navigatie, veti fi foarte multumiti: acesta este ViaMichelin, dar instalarea sa necesita o co-manda ferma, fiind nevoie de o preechipare ce trebuie comandata din fabrica.     Strategie - Vor sa vanda 2.500 de unitati Conform importatorului Porsche Romania, vanzarile noi Skoda Fabia ar trebui sa atinga valoarea de 2.500 de masini pana la finele lui 2007. Pentru moment, la vanzare este disponibila numai in varianta hatchback, aceasta urmand sa se vanda in paralel cu vechea generatie care inca mai exista pe stoc. Conform brand managerului Skoda, Vlad Rusu, varianta break este preconizata sa apara la toamna si va fi disponibila in Romania de la inceputul anului viitor.   Avand in spate ascendentul celor peste 1,5 milioane de masini vandute din prima generatie, noua Skoda Fabia este masina care ofera cea mai mare dimensiune pentru spate, pentru genunchi si picioare, iar portbagajul noului model are o capacitate de depozitare standard de 300 de litri, aceasta marindu-se insa in cazul rabatarii scaunelor spate. Tot in standard, noua Fabia este dotata cu airbaguri pentru sofer, pentru pasagerul din dreapta si pentru pasagerii din spate. Alte dotari notabile le reprezinta sistemul de climatizare automata Climatronic, functia de monitorizare a presiunii in pneuri, farurile adaptive, precum si proiectoarele de ceata cu functie Cornering.  Date tehnice: Skoda Fabia Elegance 1.2 HTP Capacitate: 1.198 cmc, 3 cilindri Putere: 70 CP/5.400 rpm Cuplu maxim: 112 Nm/3.000 rpm Transmisie: cutie manuala, in cinci trepte Viteza maxima: 163 km/h Greutate proprie: 1.050 kg Consum mixt: 5,9 l/100 km Clasa emisii: Euro IV Pret DDP: 12.107  


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.