Centrul Mazda pentru Europa de Sud-Est, importatorul general al marcii japoneze pe piata romaneasca, va lansa, in luna octombrie, noua generatie Mazda 2, la un pret de baza de 9.990 euro, cu toate taxele incluse.
Modelul, prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva, va fi disponibil pentru inceput in doua variante de motorizare pe benzina de 1,3 litri, in versiunile de 75 cai putere si 84 de cai putere, respectiv un propulsor de 1,5 litri si 103 cai putere. Compania va lansa anul viitor si o varianta diesel, potrivit unui comunicat al importatorului. Noul autoturism este mai mic cu patru centimetri fata de modelul actual, insa este mai spatios si mai usor cu 100 de kilograme decat predecesorul sau, avand un consum combinat de 5,4 litri la 100 de kilometri pentru versiunea cu motor de 1,3 litri.
Reducerea greutatii a fost posibila prin reproiectarea tehnica a motorului, modificarea structurii caroseriei prin utilizarea unui nou tip de otel de inalta rezistenta, prin cresterea aerodinamicii si modificarea suspensiilor. Producatorul japonez estimeaza pentru acest an vanzari de 10.000 unitati pe piata europeana si atingerea nivelului de 70.000 unitati in 2008. Operatiunile Mazda pe piata locala sunt coordonate de Centrul Mazda pentru Europa de Sud-Est, cu sediul la Klagenfurt, in Austria, infiintat la sfarsitul anului trecut, care gestioneaza activitatea pentru inca 12 piete, respectiv Austria, Ungaria, Slovenia, Croatia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Serbia, Bosnia, Macedonia, Moldova si Albania.
Reprezentanta din Romania a anuntat recent ca previzioneaza pentru 2007 vanzari de peste 1.200 de unitati, fata de 376 vehicule livrate anul trecut, corespunzator unei cote de piata de 1,2 - 1,4%.
Producatorul japonez de autovehicule intentioneaza sa-si extinda, pana la jumatatea anului, reteaua de vanzari din Romania, la 10 centre de livrari.