Cel mai recent raport Gartner anunta ca veniturile din industria jocurilor pe telefoane mobile vor creste de la 2,9 miliarde dolari in 2006 la 9,6 miliarde in 2011. Pentru 2007 cresterea anuntata este de 50% in comparatie cu anul trecut.

Cresterea popularitatii acestui tip de continut in randul consumatorilor, combinata cu efortul producatorilor pentru lansarea a cat mai multe titluri, determina ca estimarile pentru anul curent sa fie undeva in jurul sumei de 4,3 miliarde de dolari, in crestere cu 49,9% fata de anul trecut. Tuong Huy Nguyen, analist Gartner, este de parere ca jocurile pe mobil vor atrage un segment din populatie mai semnificativ decat cel atras de traditionalele PC-uri si de consolele de jocuri.

Diferentele regionale vor juca un rol important in nivelul ratelor de adoptie a jocurilor pe mobil. De exemplu, desi aceasta categorie de continut mobil este mai costisitoare decat alte forme de entertainment pe mobil, precum muzica sau ring tonurile, jocurile pe telefon vor constitui, in cazul unor piete, alegerea optima in conditiile in care preturile unui PC sau ale unei console sunt cu mult mai mari.

DISTRIBUTIE. Veniturile din aceasta industrie in zona Asia/Pacific si Japonia sunt asteptate sa depaseasca 1,8 miliarde in 2007 si 4,6 miliarde in 2011. Coreea de Sud, Japonia, dar si China sau India sunt tarile cu cel mai mare apetit pentru jocuri pe celulare. In Europa Occidentala cifrele preconizate de Gartner sunt de 1,5 miliarde pentru anul acesta si 2 miliarde in 2011. Se remarca si o serie de diferente intre tipurile de jocuri care se vand bine pe piata europeana. Germanii prefera categorii precum strategia, in timp ce britanicii sunt mai interesati de sport si puzzle. 80% din europenii care descarca jocuri pe mobil prefera sa o faca prin intermediul portalului oferit de operatorul de telefonie.
Cea mai mica rata de adoptie a jocurilor pe celular este prognozata pentru America de Nord, veniturile de aici fiind prognozate la 716.9 milioane dolari in 2007 si 1,7 miliarde in 2011. Un motiv pentru aceasta evolutie sub asteptari ar fi, potrivit analistilor Gartner, nivelul scazut de dezvoltare a tehnologiilor wireless din aceasta regiune.


Dependenta de jocuri

Un tanar sta inchis ore intregi in camera sa, isi ignora prietenii si familia, nu mai mananca nu se mai spala, rezultatele scolare sunt din ce in ce mai slabe si comportamentul sau din ce in ce mai violent. Consiliul de conducere al celei mai mari organizatii a medicilor din Statele Unite intentioneaza sa clasifice acest tip de comportament ca pe o afectiune psihiatrica, pentru a permite celor care sufera de aceste simptome sa primeasca un tratament acoperit de asigurarea medicala. Aceasta decizie nu se va lua insa fara dezbateri serioase, producatorii de jocuri fiind indignati de aceasta perspectiva. Potrivit datelor citate in raportul Asociatiei Americane Medicale, 90% din tinerii americani obisnuiesc sa joace jocuri video si circa 15% din acestia ar putea fi dependenti, ceea ce inseamna aproape 5 milioane de tineri. Exista insa si pareri care considera ca folosirea unei definitii precum "afectiune psihiatrica" este o masura bazata pe concluzii premature si insuficient documentate cu date precise si ca o astfel de abordare ar putea permite clasificarea unei game mult prea largi de comportamente drept dependenta, inclusiv folosirea telefonului mobil.