Peste 60% din finantarile acordate de Raiffeisen Bank, in acest an, intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) au fost credite de investitii pentru extinderi, iar 40% din imprumuturi au fost acordate pentru finantarea activitatilor curente, a anuntat banca joi, intr-un comunicat.
"Lansarea unor produse de credit cu aplicabilitate larga si orientate spre nevoile de investitii ale firmelor, cum ar fi creditul Flexi pentru nevoi personale sau creditul Capital fara garantii, a condus la cea mai mare rata de crestere din ultimii ani, precum si la mutatii semnificative in structura de portofoliu in sensul cresterii ponderii creditelor negarantate sau a celor pe termen mediu si lung", a spus directorul regional pe Bucuresti al Raiffeisen Bank Romania, Felix Daniliuc.
In plus, Raiffeisen Bank a inregistrat tot mai multe cereri de la clientii sai pentru produse de trezorerie prin care sa isi poata acoperi riscurile valutare si pe cele legate de evolutia dobanzilor, a spus marti directorul de vanzari in divizia de trezorerie a bancii, Alin Cirligeanu.
"In ultimul timp, am constatat o crestere a solicitarilor partenerilor bancii pentru produse destinate atat acoperirii riscului valutar, cat si riscului de dobanda", a spus directorul de vanzari in divizia de trezorerie a Raiffeisen Bank Romania, Alin Cirligeanu. Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor produse de trezorerie din ce in ce in ce mai sofisticate, de la produse simple de acoperire a riscului valutar, precum contractele de tip forward sau swap, pana la instrumente mai complexe, cum sunt optiunile sau depozitele structurate. "Toate aceste modalitati si produse ajuta companiile romanesti sa se adapteze la o piata din ce in ce mai dinamica si competitiva", a spus Cirligeanu. Raiffeisen Bank a organizat joi, la Bucuresti, seminarul "Raiffeisen Business Plus" pentru segmentul intreprinderilor mici si mijlocii cu o cifra de afaceri intre 1 si 5 milioane euro, la care au participat aproximativ 30 de firme. Seminarul face parte dintr-o serie de evenimente pe care banca le organizeaza in cele mai importante orase ale tarii. "Raiffeisen Business Plus este de fapt un dialog intre IMM si banca. Acest eveniment nu pune accent pe prezentari detaliate ale serviciilor si produselor noastre, ci analizeaza cazuri concrete si explica cele mai eficiente modalitati pentru dezvoltarea afacerilor acestui segment distinct de intreprinderi mici si mijlocii", a explicat directorul sectorului IMM al Raiffeisen Bank Romania, Alexandru Ciobanu.
Raiffeisen Bank a inceput din 2005 un proces de specializare pe segmente de clienti. In Bucuresti functioneaza aproximativ 3.522 de IMM cu cifra de afaceri intre 1 si 5 milioane euro, conform Bazei de Date de la Registrul Comertului, dintre care 720 sunt clienti Raiffeisen Bank, adica 20% din piata IMM din Capitala, se mai arata in comunicat. (NewsIn)