La Red Bull Romaniacs motocicletele au fost transportate cu tiroliana, pe Gyenes l-au ars ciorapii, iar Butuza s-a lovit la cap.

Cataclismele naturale sint o binecuvintare pentru organizatorul celui mai dur raliu enduro din lume, Red Bull Romaniacs. Bolovanii cazuti in urma alunecarilor de teren pe Valea Oltului, ripele abrupte sau bustenii darimati de furtuni au fost cautati dinadins de Martin Freinamedetz pentru configurarea traseului pe 2007, iar dificultatea parcursului i-a insemnat pe multi dintre concurenti. Nu a scapat nici macar Emanuel Gyenes, romanul cu cel mai bun rezultat la Dakar, care a suferit inclusiv de pe urma tipului de ciorapi folositi. Cum cei din bumbac nu sint rezistenti in competitiile de cros si enduro, Gyenes a folosit unii sintetici, care i-au provocat insa o serie de arsuri.

Marcel Butuza, si el participant la Dakar 2007, a suferit un accident in urma caruia s-a ales cu o taietura pe frunte, lata de 5 cm. El incercase sa sara peste un bolovan, dar nu a ridicat suficient motocicleta si s-a dezechilibrat, lovindu-se de crengile unui copac aflat in apropiere. „Am fost la spitalul de urgenta, unde mi-au cusut rana si mi s-a spus ca este o taietura foarte adinca, dar care nu a atins osul", a declarat Butuza, care a parcurs ultimii 25 km cu singele siroindu-i pe fata, el refuzind interventia medicului de pe traseu, fiindca ar fi pierdut timp pretios. In portiunea numita „Pietrele lui Emil", de pe Valea Oltului, multi rideri au cazut in apa rece a riului, iar din cauza terenului foarte abrupt, motocicletele au fost transportate, pe o distanta de 50 de metri, cu un scripete montat pe o coarda tiroliana.

La jumatatea dificilului concurs, dupa doua zile, lider al clasamentului general era dublul cistigator al Dakarului, Cyril Despres, la egalitate cu invingatorul de anul trecut, Michel Gau, in timp ce Emanuel Gyenes este cel mai bine clasat roman, pe locul 11, la 2 ore si 48 de minute de primul loc.

Astazi este ultima zi a concursului, dar de departe cea mai grea, finalul fiind programat in Gusterita, la „Monument". Pe sosire exista doua zone atractive pentru iubitorii de adrenalina: in spatele fabricii Tondach si pe terasele exploatarii de nisip din jurul Monumentului, cind e programata ultima urcare grea a competitiei, unde spectatorii vor putea da o mina de ajutor motociclistilor.