Compania belgiana de real estate, Liebrecht&wooD, lanseaza proiectul centrului comercial West Park. Parcul are o suprafata totala de 250.000 mp, dintre care peste 90.000 vor fi ocupati de spatii comerciale, iar parkingul va oferi locuri de parcare pentru 2.700 de masini. Proiectul este situat la kilometrul 13 al autostrazii Bucuresti - Pitesti, iar investitia se ridica la 120 milioane de euro. "Locatia aleasa pentru dezvoltarea proiectului este una speciala, deoarece oricine vine dinspre Vest trebuie sa treaca pe aceasta autostrada, ea fiind o poarta de intrare in Bucuresti, dar si o poarta spre Occident", a declarat Patrick Van Den Bossche, managing director al Liebrecht&wooD, in cadrul conferintei de lansare al West Park. Tot el a adaugat ca "3 secrete stau la baza succesului centrului comercial, primul este faptul ca toti cei care vor veni in West Park vor avea sentimentul ca se afla la Disneyland, deoarece noi am mizat pe valori cum sunt calitatea, distractia si experienta de familie. Al doilea secret este gama variata de produse oferita de branduri de renume mondial, iar al treilea preturile accesibile".
In cadrul West Park, Fashion House Centre este un element de noutate, fiind primul centru comercial de tip outlet din Romania, in care s-au investit 38 milioane euro. Acasta va detine o suprafata de 28.000 mp, ocupand 30% din suprafata parcului, si va cuprinde 120 de branduri internationale si locale de imbracaminte si incaltaminte, precum si o zona de fast-court si spatiu de joaca pentru copii. "O zi petrecuta la cumparaturi in Fashion House Centre va fi o adevarata placere, un fel de zi petrecuta in familie, intr-un mediu atractiv. Pe langa reducerile foarte mari, vizitatorii de toate varstele pot gasi modalitati de a-si petrece timpul in mod placut", spune Patrick Van Den Bossche, intr-un comunicat de presa.
Managemetul operational al Fashion House Centre va fi asiguarat de compania britanica GVA Grimley Services, care administreza la ora actuala 3 centre de tip outlet in Polonia. "Experienta dobandita in Polonia ne-a demonstrat ca un Outlet Centre castiga extrem de rapid popularitate in randul cumparatorilor de toate varstele", precizeaza Brendon O'Reilley, partener in cadrul companiei. El a adaugat ca "in afara proiectului din Bucuresti, compania noastra implementeaza, in momentul de fata, proiectele altor trei outlet-uri situate in Praga, Budapesta si Sofia. In acest sens, suntem familiari cu interesul in crestere pe piata Europei Centrale si de Est pentru astfel de centre outlet. Dintre toate zonele spre care ne-am indreptat atentia, piata romaneasca a manifestat o cerere naturala pentru produse de marca la preturi accesibile". Patrick Van Den Bossche a declarat ca "Romania este o piata care promite mult, de aceea se intentioneza construirea mai multor centre outlet in aceasta tara. Raportandu-ne la populatia Romaniei de aproximativ 22 milioane locuitori, pe teritoriul tarii pot fi construite 4-5 centre outlet".
Specific centrelor de tip outlet este faptul ca in cadrul lor sunt vandute produse de marca la preturi reduse cu 30-70%, pe parcursul intregului an. Preturile mici se datoreaza surplusului de productie din fabrici sau din colectiile sezonului precedent, neepuizate in urma lichidarilor de stoc. "In cadrul centrelor de tip outlet, produsele unor branduri renumite sunt accesibile unei categorii extinse de persoane, datorita marilor reduceri de preturi, care, in alte conditii, nu si-ar fi permis achizitionarea acestor produse", a spus O'Reilley.

West Park va contine si magazinele Kika, Hornbach si Tehnomarket

Proiectul West Park va cuprinde si magazinele unor retaileri internationali de mobila, articole de design interior, aparatura electrocasnica si articole de gradinarit.
Hornbach, liderul nemtesc de echipamente si instalatii pentru constructii, renovari si amenajari peisagistice, va deschide, in cadrul West Park, cel de-al doilea magazin din Bucuresti. Suprafata acestuia va acoperi 17.000 mp, iar investitia se ridica la 25 milioane euro. Lucrarile de constructie au fost deja demarate, urmand a fi finalizate in februarie 2008.
Kika, retailerul austriac de mobila si decoratiuni interioare, va deschide in West Park prima unitate de pe piata din Romania. Magazinul va avea o suprafata de 28.000 mp. De asemenea, in cadrul proiectului, Tehnomarket, distribuitor exclusiv ale marci de electronice si de telecomunicatii, va inaugura primul sau magazin din tara noastra.
Fashion House Outlet Centre se va deschide in noiembrie 2008, odata cu magazinele Kika si Tehnomarket. Cushman Wakefield si Jones Lang La Salle sunt agentii exclusivi care au inchiriat spatiile comerciale din cadrul Fashion House Outlet Centre.
Compania Liebrecht&wooD este prezenta in Romania din 2000, fiind implicata in segmentele de retail si birouri. Printre proiectele dezvoltate de companie se numara Militari Shopping Centre, vandut in 2004 cu suma de 20 milioane euro catre compania austriaca Meinl European Land Limited. Cel mai recent proiect al Liebrecht&wooD, complexul de birouri Victoria Park, a fost vandut, la inceputul anului 2007, fondului de investitii austriac Immoeast, pentru aproximativ 60 milioane euro.
GVA Grimley Outlet Services este singura companie pan-europeana, independenta, care ofera solutii complete de management pentru centre comerciale de tip outlet. Compania se ocupa de implementarea tuturor etapelor de dezvoltare, de la proiectare si constructie, la management financiar, oferind investitorilor pachete de management la cheie pentru centre comerciale outlet.