Campionatul mondial de viteza pe apa va programa, in premiera, o etapa pe lacul Siutghiol, Class 1 Romanian Grand Prix primind autorizatia de mediu.

Dansatoare de samba aduse chiar de la Copacabana, palmieri de sera saditi la comun cu Dan Matei Agathon, demonstratie cu avioane de vinatoare si, din acest an, intrecere cu iahturi de lux pe lacul Siutghiol sint doar citeva dintre proiectele cu care Radu Mazare vrea sa convinga electoratul ca munceste pentru promovarea turismului local si nu doar pentru propriile afaceri.

Zece ambarcatiuni de mare viteza se vor intrece, in perioada 31 august-2 septembrie, in cadrul campionatului mondial de viteza pe apa, Class 1 Romanian Grand Prix fiind o premiera absoluta pentru tara noastra. La start vor participa echipaje din Norvegia, Qatar, Dubai, Italia, Anglia, Spania si, probabil, din SUA. Class One reprezinta echivalentul Formulei 1 pe apa si este cea mai spectaculoasa cursa de ambarcatiuni de mare putere, o competitie in care sint inscrise ambarcatiuni cu dublu motor de 900 de cai-putere, care ating viteze de peste 250 de kilometri pe ora.

Cursa, anuntata cu surle si trimbite si finantata cu bani de la bugetele locale, a fost in pericol de a se impotmoli inainte de start din cauza problemelor de mediu. Directia Apelor Dobrogea-Litoral a inaintat abia la inceputul acestei saptamini firmei organizatoare SC Power Marine SRL avizul pentru desfasurarea Grand Prix-ului pe lacul Siutghiol. Cursa se va desfasura in conformitate cu Legea apelor, astfel incit sa nu se produca efecte negative asupra lacului. Catalin Anton, purtatorul de cuvint al Directia Apelor Dobrogea-Litoral, a declarat ca, „in ceea ce priveste lucrarile de reparare a cheiului si amenajarea pontoanelor, firma organizatoare a adus documentatia solicitata, iar in zilele urmatoare i se va emite avizul de gospodarire a apelor, act necesar obtinerii autorizatiei de construire din partea autoritatii locale. Administratorul lacului a solicitat, in plus, delimitarea zonei de concurs si semnalizarea acesteia in mod corespunzator".

Primaria Constanta s-a plins in nenumarate rinduri de faptul ca Directia Apelor Dobrogea-Litoral nu isi da acordul pentru acest eveniment, pe motiv ca lacul si marea reprezinta obiective incluse in Natura 2000. „Daca lacul Siutghiol si Marea Neagra, cel putin din zona de agrement, intra in acest proiect, orice aprobare va trebui luata la Bruxelles. Am trimis doua materiale in acest sens… daca vor dori sa ne uitam la pasari cum clocesc si cum se cotaie, asta e… daca vor dori sa dezvoltam turismul, dezvoltam turismul", a declarat Mazare care sustine ca, pentru moment, singurul raspuns care i s-a dat de la Bucuresti a fost: „Vom a-na-li-za…".

Bugetul unui echipaj care se inscrie la concurs este de aproximativ cinci milioane de euro. Echipajul din Qatar, spre exemplu, dispune de 35-40 de oameni, de trei ambarcatiuni, de trei trailere si de un atelier mobil, iar unul dintre membri este chiar seicul Hassan bin Jabor al-Thani. La evenimentul de la sfirsitul sezonului estival se asteapta peste 100.000 de spectatori. Primaria Constanta va contribui la eveniment cu 400.000 de euro, iar Consiliul Judetean Constanta cu alte 100.000 de euro, bugetul total al evenimentului fiind de doua milioane de euro.