Cadbury Schweppes Plc., cel mai mare grup producator de dulciuri din lume, intentioneaza sa isi reduca efectivele si uzinele cu 15%, precizand ca analizeaza posibilitatea vanzarii diviziei sale de bauturi.
Decizia a fost luata din dorinta de a creste eficienta si de a se impune doar ca un producator de dulciuri, dupa modelul rivalilor sai americani. Momentan, compania Cadbury Schweppes Plc. detine un efectiv de 50.000 de persoane si 60 de uzine de productie. Noua sa strategie intentioneaza sa reduca personalul si sa inchida o parte dintre cele 60 de uzine de productie pe care le detine.
Grupul, care va fi redenumit Cadbury Plc., a majorat obiectivul anual de crestere a venitului de la 3%-5% pana la 4%-6%.
Grupul Cadbury, cu sediul la Londra, si producator al ciocolatei Dairy Milk, al gumei de mestecat Trident si bomboanelor Trebor, planuieste ca acest nou proiect sa includa si analizarea posibilitatii vanzarii diviziei sale de bauturi racoritoare, precum Dr. Pepper si Snapple. Oferta de vanzare a diviziei va reprezenta, probabil, cea mai buna alternativa financiara pentru actionarii sai. Analistii estimeaza ca fondurile private de investitii sunt posibilii clienti pentru aceasta divizie, a carei valoare este estimata la opt miliarde dolari.
Cadbury Schweppes a anuntat in urma cu doua saptamani preluarea companiei romanesti Kandia - Excelent, precizand ca doreste sa devina cel mai mare actor de pe piata locala.