Valoarea normala a cantitatii de calciu din sange este intre 9 si 11 mg/100 ml. Valorile sunt, in general, mai crescute pentru barbati si mai mici pentru femei, iar pe masura inaintarii in varsta, aceste valori inregistreaza o scadere. La femei, mai ales dupa menopauza, riscul aparitiei hipocalcemiei este mult mai mare. Adesea, pierderile de calciu sunt generate de disfunctiile glandelor paratiroide, de menstruatii abundente, de nasteri, de lactatie, de stres, de anxietate, consum de corticosteroizi sau chiar de cure de slabire drastice, cu diuretice si laxative.
Printre simptomele hipocalcemiei se numara: insomnie, spasmofilie, inclestarea mainilor, contractia musculaturii, mai ales a muschiului facial din zona mandibulei. In plus, pielea devine aspra, unghiile se rup usor, parul se degradeaza, apar carcei extrem de durerosi noaptea, amortirea mainilor, a picioarelor, iar candidozele isi fac de cap.
Sa previi este mai usor decat sa vindeci
Consumati multe lactate, legume verzi, paine si cereale integrale.
Consumati coaja pisata de oua crude, amestecata cu miere, eventual si lamaie.
Faceti o infuzie de fructe de maces, catina alba, frunze de ciubotica cucului si beti zilnic cate un litru indulcit cu miere si asociat cu suc de morcovi.
Evitati consumul de cafea si tutun; ambele substante contribuie la pierderea calciului.
Luati calciu asociat cu vitamina D3, eventual dupa efectuarea unor analize medicale.
A se evita consumul de carne deoarece se creeaza toxicitate si aciditate in organism, ceea ce duce la pierderi de Ca.
Consumati gulii, varza, morcov, spanac, nap, broccoli, ridiche neagra sau rosie, patrunjel, grau, nuca, masline, soia, polen, drojdii, caise, grau incoltit, struguri.
Mancati argila.
Consumati produse apicole precum: miere, laptisor de matca, polen, apilarnil, pastura, propolis, simple sau in amestec, dar numai daca nu aveti diabet.
Mergeti la mare, expunerea la soare prin aport de vitamina D contribuie la fixarea calciului.
Nu mancati foarte sarat fiindca determina pierderi de calciu.
Consumati multe banane, ele sunt bogate in potasiu care la randul sau ajuta la fixarea calciului.