"Tin la Romexpo ca la o fiinta"   A construit sistemul cameral si a facut din Romexpo cea mai mare companie din industria targurilor si expozitiilor din tara. Personalitate magnetica, cu multa forta de convingere, este recunoscut ca unul dintr
"Tin la Romexpo ca la o fiinta"   A construit sistemul cameral si a facut din Romexpo cea mai mare companie din industria targurilor si expozitiilor din tara. Personalitate magnetica, cu multa forta de convingere, este recunoscut ca unul dintre cei mai mari profesionisti din Romania. Astazi, presedintele si directorul general Romexpo, George Cojocaru, sarbatoreste 70 de ani.   "Am plecat de la o Camera de Comert etatizata, desi, juridic, privata, o Dacie cu peste 100.000 de kilometri, trei etaje inchiriate in Bulevardul Balcescu, un Romexpo cu pavilioane bune pentru manej, un singur targ anual, si cam asta era tot. Am lasat, cand am decis sa ma retrag din functia de presedinte al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, o Camera de Comert recunoscuta intern si in afara - ani in sir am facut parte din conducerea Camerei europene - , un centru de afaceri si un hotel modern de patru stele la Mangalia, patrimoniu, nu gluma, ca altfel s-ar mai bate lumea la imparteli? Avem un Romexpo din ce in ce mai mult prilej de invidii, pavilioane moderne, in cea mai mare parte climatizate, sisteme moderne de management, totul computerizat, proiecte reale de extindere, peste 40 de manifestari, aproape toate specializate, cooperari cu unele camere teritoriale, un Romexpo considerat astazi cel mai modern in randul fostelor state socialiste. Suntem de peste sase ani in conducerea Asociatiei Mondiale a Targurilor (UFI), a doua oara detinand vicepresedintia pe Europa.  La UFI am plecat de la conceptul ca, daca vrei sa fii luat in serios, inclusiv cand se voteaza, trebuie sa vii cu idei iesite din rutina. I-am contactat pe toti membrii, sau pe cei mai multi dintre ei, si le-am cerut sa ne dea sansa de a le fi parteneri. Am castigat simpatia multora, dar mi-am facut si parteneri cu care astazi Romexpo colaboreaza.  Le-am propus ca UFI sa treaca de hotarele sale si sa inceapa sa aiba parteneriate si cu alte asociatii de tip mondial, unde fusesem in conducere, sa ne concentram pe instruirea tinerilor care lucreaza in industria targurilor. Sa facem un «club» al targurilor din «fostele tari socialiste», dimensiunea si specificul problemelor noastre fiind net diferite de cele din Vest si, de multe ori, greu de inteles de acestia. Am devenit astfel interesant pentru colegii mei din UFI si din conducerea acestei asociatii remarcabile. Si inca ceva: am inteles tot timpul importanta determinanta a «relatiei umane». Imi place ca lumea «sa se indragosteasca de mine». La implinirea varstei de 70 de ani consider ca este un an de bilant si ajustari pentru viitor. Pana la «prag» mai am inca. Tot ce fac acum este mai bine decat inainte si mai putin bine fata de timpul care vine."   Satisfactie "Imi plac lucrurile incitante, situatiile aparent fara solutii. Sigur, toate acestea te solicita, dar numai in acest fel poti sa «arzi», sa treci prin viata altfel decat un anonim, sa lasi ceva in urma ta. Cineva imi spunea: ai facut lucruri pe care si dusmanii tai, cand vor trece pe langa ele pe furis, vor trebui sa le recunoasca" George Cojocaru presedinte si director general Romexpo


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.