Pilotul de la McLaren a intirziat de la conferinta de presa, dar a scapat de amenda dind vina pe traficul aerian.

Noul erou al Formulei 1, britanicul Lewis Hamilton, a intirziat la intilnirea cu presa americana, dar a evitat sanctiunea

Pilotul de la McLaren a intirziat de la conferinta de presa, dar a scapat de amenda dind vina pe traficul aerian.

Noul erou al Formulei 1, britanicul Lewis Hamilton, a intirziat la intilnirea cu presa americana, dar a evitat sanctiunea pecuniara de 5.000 de dolari din partea Federatiei Internationale de Automobilism (FIA) dind vina pe problemele privind deplasarea de la Washington la Indianapolis, zborul sau fiind initial aminat, iar apoi anulat. "Dupa ce am fost in Canada, am petrecut doua zile la New York si apoi miercuri eram la Washington. Insa zborul de la Washington la Indianapolis, care era programat la ora 16.00, a fost aminat din jumatate in jumatate de ora timp de 21 de ore, iar apoi a fost anulat", a explicat Hamilton. Englezul a explicat ca, spre deosebire de Europa, in SUA a avut parte de liniste: "In afara faptului ca un cuplu de spanioli a venit sa ma felicite si doi turisti britanici m-au recunoscut, am fost linistit". Dupa sase etape, in clasamentul general al F1 conduce Lewis Hamilton (McLaren), cu 48 de puncte, urmat de colegul sau de echipa, Fernando Alonso, care are opt puncte mai putin.

Formula 1 nu este prea populara in SUA, unde pilotii nu sint cunoscuti de publicul american, poate de aceea Bernie Ecclestone vrea sa scoata din calendar Grand Prix-ul de la Indianapolis. Duminica (ora 20.00, in direct la TVR 1) se disputa la Indianapolis a saptea etapa din calendarul pe 2007, dar este si ziua cind expira contractul dintre Bernie Ecclestone si organizatorul Grand Prix-ului al SUA. Bossul Marelui Circ a lansat un atac dur la adresa americanilor si a dat de inteles ca intelegerea nu va fi prelungita. "Nu este vital ca F1 sa aiba loc in SUA. Exista piete mai mari pentru noi in alte parti ale lumii. In curind putem disputa cursele in India. Nu avem atit de multi sponsori din Statele Unite, nici o echipa americana si numai un pilot", a declarat Ecclestone, care a confirmat in calendarul pe anul viitor curse la Valencia si in Singapore.

Kubica: Daca as fi cazut pe scari, m-as fi putut rani mai rau

De la Indianapolis va lipsi polonezul Robert Kubica, victima unui violent accident la Montreal, acesta neprimind unda verde de la medicii FIA si ai circuitului sa participe la cursa. El va fi inlocuit de Sebastian Vettel, fiind incerta participarea polonezului chiar si la cursa de la Magny Cours, programata pe 1 iulie. Vettel, care va implini 20 de ani pe 3 iulie, este pilot de teste la BMW Sauber. El va participa la primul sau Grand Prix, dupa ce a pilotat pentru prima oara un monopost BMW Sauber la incercarile libere de la Marele Premiu al Turciei din 2006. Dezamagit, Kubica s-a declarat recuperat in proportie de suta la suta dupa accidentul de la Montreal: "Ma intorc acasa si ii doresc mult succes lui Sebastian. Este o buna ocazie pentru el si sint sigur ca va face treaba buna", a spus Kubica. Pilotul polonez al echipei de Formula 1 BMW Sauber, Robert Kubica, a declarat, intr-un interviu acordat cotidianului "Bild", ca s-ar fi putut rani mai rau, daca ar fi cazut pe scari, decit in accidentul violent suferit, duminica, in Marele Premiu al Canadei.

Ati scapat aproape nevatamat din unul dintre cele mai grave accidente din Formula 1. Este o minune?

Nu vreau sa ma gindesc prea mult la asta. A inceput totul prost, cu un accident infricosator, dar totul s-a terminat totusi cu bine. Cind ma uit la imagini, imi dau seama ca a fost un crash violent. Am avut mare noroc ca am lovit zidul intr-un unghi favorabil. Sint foarte fericit ca pot sa stau acum aici si sa dau acest interviu, fara a fi suferit rani grave.

Ne puteti relata drama din punctul dumneavoastra de vedere?

Eram in urma lui Jarno Trulli. Am vrut sa-l ocolesc prin dreapta. Era o curba de stinga si m-am gindit ca Jarno isi va pastra directia normala. Amindoi eram mult in afara, nu mai era loc deloc. Apoi l-am atins pe Jarno si am pierdut mai intii aripa, care a zburat pe sub masina. De atunci am pierdut complet controlul. Am mai sarit peste ceva si apoi, brusc, eram in aer. Asa ceva se intimpla, nu putem face nimanui vreun repros.

Cum s-a ajuns sa nu mai puteti face nimic?

Totul s-a intimplat foarte repede, nu mai ai timp sa te gindesti la nimic. Vorbim de o jumatate de secunda. Am apucat doar sa las volanul din mina si sa imi apas pieptul cu miinile.

Cind v-ati dat seama ca traiti?

Cind stateam pe o parte si am vazut pista. Am incercat mai intii sa ma misc si am observat ca sint OK.

Imediat dupa impact erati nemiscat. Erati cumva si inconstient?

Nu chiar. Poate doar un moment, atunci cind zburam prin aer. Totul s-a intimplat atit de repede. Nu cred ca am fost inconstient prea mult timp, din moment ce imi amintesc atit de multe.

De ce nu ati schitat nici un semn?

Nu am vrut sa fac vreun semn de teama ca apoi sa nu ma mai pot misca si toti sa creada ca am patit ceva grav.

Ati supravietuit la o forta gravitationala de 28 de ori mai mare decit cea normala...

Eu credeam ca a fost mult mai mare. Am avut noroc ca am zburat, pentru ca astfel forta impactului a fost preluata de intreaga masina, nu numai de partea din fata.

Picioarele dumneavoastra au iesit din epava...

Da. Ceea ce este incredibil e faptul ca, daca as fi fost cu 15 centimetri mai scund, n-as mai avea acum nici macar dureri si nu as fi patit absolut nimic. Dar, cum am mai spus, ar trebui sa fim multumiti ca acum stau aici intr-o singura bucata.

Cum a trait accidentul familia dumneavoastra din Polonia?

Toti cei care au vazut accidentul au fost socati. Evident, mai ales persoanele apropiate mie. Dar acesta este sportul cu motor. Am stiut mereu si stiu acest lucru. Trebuie sa fim recunoscatori ca traiesc.

Cui sa fim recunoscatori?

Cuiva care este acolo sus. Pentru ca nu exista explicatii rezonabile de ce nu mi-am rupt nici macar un deget. Daca as fi cazut pe scari m-as fi putut rani mai rau. Am iesit dintr-o masina care m-a ajutat sa supravietuiesc unuia dintre cele mai grave accidente din istoria Formulei 1. Asta nu poate fi explicata. Daca as fi patit acest accident intr-o masina de Formula 1 din urma cu zece ani, acum n-ati mai fi avut cu cine sa discutati. De aceea trebuie sa multumesc tuturor oamenilor din Formula 1 care au contribuit la asigurarea unei mai mari sigurante pilotilor.

Vreti sa concurati duminica?

Important este ca totul sa fie in ordine cu capul meu. Nu am dureri, am mintea limpede si pot sa ma concentrez. Acum medicii FIA trebuie sa decida. Sper sa primesc sansa de a concura la Indianapolis. Acesta ar fi cel mai bun drum inapoi spre realitate.

Vorbiti ca si cum ar fi fost vorba despre un accident minor...

Noi avem o vorba in Polonia: ceea ce nu te omoara te face mai puternic. Trebuie sa inveti din aceasta experienta si sa intelegi ce s-a intimplat. Acest accident nu a lasat nici o urma in capul meu. Daca as vrea sa merg la sigur, ar trebui sa stau acasa. Dar atunci n-as mai fi pilot de Formula 1.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.