Universitatea din Bucuresti a cistigat zeci de mii de euro pe luna din publicitate, bani pe care ii da mai departe pe termopane, zugraveli si pe un camin in Magurele.

De mai bine de jumatate de an, zona kilometrului zero din Bucuresti este colorata de tot felul de reclame, montate pe cladirea care apartine Universitatii din Bucuresti. Mai exact, Facultatea de Geografie, care isi renoveaza fatada, a fost cu noroc pentru firmele de publicitate care si-au montat panouri uriase pe schele.

"Universitatea din Bucuresti a cistigat peste 3,5 miliarde de lei vechi, din decembrie 2006 pina in prezent. Reclamele se vor duce o data cu schelele si cred ca in aproximativ doua luni", spune Ion Pinzaru, rectorul Universitatii. Cei aproximativ 15.000 de euro primiti, in medie, pe luna au fost investiti in echipamente, reparatii, mobilier. "De exemplu, am pus termopane la Facultatea de Fizica de la Magurele, am incheiat deja un contract de zugraveala pentru Facultatea de Biologie si am platit proiectarea la un camin din Magurele", explica Ion Pinzaru. Profesorii care predau la UB nu vor beneficia direct de aceste venituri. "De ce sa le dam prime din publicitate profesorilor? Ei sint evaluati in fiecare an, iar in urma evaluarii, profesorii merituosi primesc premii din bugetul pe care-l avem la momentul respectiv", spune seful Universitatii din Bucuresti.

Piata reclamelor outdoor a fost, anul trecut, de aproximativ 30 de milioane de euro, "dintre care 25% s-au dat la primarii, universitati, proprietarilor de cladiri", spune Gabriel Andrei, Senior Outdoor Buyer la McCann. El precizeaza ca nu exista cea mai scumpa zona, ci "exista mai mult preturi de Bucuresti si preturi pentru celelalte orase". "Linga Universitate, un mash mic poate sa coste 5.000 de euro, iar altul la Bucur Obor sa fie de 7.000 de euro pe luna. Un balon montat chiar in fata Teatrului National poate costa intre 4.000 si 6.000 de euro pe luna", exemplifica Gabriel Andrei.

„La noi, porcul se leaga mai mult de mincare" Bogdan Naumovici (foto), directorul de creatie regional al retelei Leo Burnett pentru Europa Centrala si de Est, crede ca unele reclame montate pe Universitatea din Bucuresti nu au fost deloc reusite. "Cea de la Rexona este o reclama care nu-mi place. Ar fi putut gasi o analogie mult mai buna pentru mirosul urit. Imaginea cu porcul a fost importata, dar nu se prea asociaza cu simbolistica lui in Romania. La noi, se leaga mai mult de mincare, nu de miros. Iar reclama de la Sunsilk, cu broscutele, iarasi a fost o asociere ciudata. Masinile-broscute au fost lansate pe piata ca simbol al freedomului si mai putin cu fite. Mi se pare ca se potriveste mai mult studentelor care vor sa se deplaseze de la Bamboo la Gaya si apoi la Fratelli", spune Naumovici. Campania de la Dove, cu frumusetea femeilor naturale, a fost "o reclama foarte misto, numai ca femeia aceea facea riduri si din cauza bannerului care nu era intins bine pe schele", se amuza Naumovici.