Pink, Marilyn Manson, Alice Cooper, Faithless si Reamonn vor cinta la Romexpo Bucuresti intre 29 iunie si 1 iulie, in cadrul B’estivalului. Laura Coroianu, director executiv la Emag!c Entertainment, spune care au fost cerintele speciale ale muzicienilor si de unde au preluat know-how-ul pentru organizarea unui eveniment de asemenea proportii.

Cum s-a nascut B’estivalul?

Ne gindeam de mai multi ani la el, vazind ca tot mai multi romani mergeau la festivalurile din Europa, de la Exit si Sziget pina la Glastonbury. Ideea ne-a venit in vara anului trecut, dupa concertul Depeche Mode. In cortul de productie, un amic a facut o gluma: „Ei, pe cind un festival si la noi, ca sa nu ma mai duc la vara la Exit?". In septembrie, incepeam deja negocierile cu invitatii.

Cine a confirmat primul?

Primul a fost Marilyn Manson, pe care l-am anuntat deja din ianuarie.

Cum l-ati convins?

Totul e sa ai noroc sa te poti lega de turneul invitatilor si, fireste, sa ai fonduri suficiente. Artistii isi programeaza cu minimum sase luni inainte turneele si negociaza cu organizatorii de concerte din diverse tari.

Pe de alta parte, ati reusit sa-l aduceti pe Alice Cooper. Cum i-ati impacat pe cei doi?

Am dus, recunosc, o munca de convingere. Marilyn Manson si Alice Cooper s-au intepat prin intermediul presei, dar cred ca intre timp aceste conflicte s-au stins. Ne-a ajutat mult faptul ca eram in relatii bune cu managerii si agentii lor. Cei doi cinta in premiera mondiala unul dupa altul pe aceeasi scena.

Ce pretentii bizare au avut artistii invitati?

Spre surpriza noastra, Manson n-a avut cerinte deosebite, in afara de faptul ca a cerut ca in cabina sa sa aiba un ceas cu secundar. Fetele de la Chicks on Speed au vrut sa aiba pe scena o masina de cusut. Nu stiu daca isi vor face si rochite in timp ce vor cinta, oricum se stie ca ele au un show vizual spectaculos. Pe de alta parte, Pink ne-a cerut un blender si tot soiul de fructe, ca sa-si prepare sucuri. In plus, si-a mai dorit foarte multe plante in casa.

Cit e bugetul festivalului?

Bugetul total este 2,3 milioane de euro, iar bugetul pentru artisti este de 1,5 milioane.

La citi participanti va asteptati?

Cu totul, pentru cele trei zile, ne asteptam la 50.000 de oameni. Aproximam ca circa 10% dintre participanti vor fi din strainatate, mai ales din SUA si Marea Britanie.

Au fost discutii cu organizatorii de la CokeLive, pentru a organiza festivalurile in acelasi timp?

Noi am anuntat festivalul in octombrie, iar ei si-au anuntat evenimentul mai tirziu. Dupa ce am aflat, am avut niste discutii preliminare, care n-au dus insa la nimic concret.

De unde ati invatat know-how-ul pentru organizarea unui asemenea festival?

Eu am facut parte din prima echipa care a reinventat Cerbul de Aur in 1992. Atunci a inceput dragostea pentru concerte. Apoi, am colaborat cu doi profesionisti, un belgian si un olandez, care s-au ocupat, printre altele, de concertele U2 sau de festivalul olandez Lawlands. Anul trecut au venit specialisti olandezi in productie care au facut training cu echipa de la Emag!c. Acum, avem un director de productie olandez care coordoneaza B’estivalul. E clar ca exista o multime de lucruri de care trebuie sa tii cont. De pilda, trebuie sa ai cel putin o toaleta la maximum 250 de persoane. La fel, trebuie sa folosesti bariere „mojo" in fata scenei. Aceste bariere au o talpica, iar aceasta te ajuta, daca stai in fata, sa te contrabalansezi in momentul in care lumea te impinge din spate.

Ce stil de muzica predomina?

Marile festivaluri aduc toate genurile de muzica, inclusiv etno, reprezentata in acest an doar de Damian&Brothers. La anul vom incerca sa facem o scena speciala cu etno. In rest, am vrut sa mixam stilurile, urmind exemplul festivalului belgian Rock Werchter, poate cel mai interesant din Europa. Ei au pornit de la bun inceput cu urmatoarea filosofie: combinam mai multe genuri pe aceeasi scena si nu facem scene speciale doar cu rock, pop sau electro. De fapt, sint putini oameni care asculta numai un anumit stil muzical.

Ce formatie v-a scapat?

Radiohead este exemplul cel mai dureros. Exact in momentul in care trebuia sa-i anuntam, au hotarit ca trebuie sa reintre in studio, pentru ca nu le-a placut mixajul albumului.

Petrecere silentioasa In cadrul B’estivalului va exista si un cort de „silent disco". „Conceptul a fost inventat acum doi-trei ani de olandezi. Este o experienta absolut bizara si extrem de amuzanta. Daca stai undeva pe margine, poti sa vezi mii de oameni care danseaza cu castile wireless pe urechi, fiecare pe un ritm numai de el stiut. Cel mai amuzant e cind incep sa fredoneze melodia pe care o asculta la casti", spune Laura Coroianu. In cortul disco de la festival vor incapea circa 2.500 de persoane.

Programul complet al B’ESTIVALULUI este accesibil la www.cotidianul.ro/select