Ministerul Transporturilor a cerut Guvernului suplimentarea cu 450 de milioane lei (circa 138 milioane de euro) a bugetului CFR Calatori, pentru plata restantelor companiei la consumul de energie electrica, in conditiile in care mai multe filiale Ele
Ministerul Transporturilor a cerut Guvernului suplimentarea cu 450 de milioane lei (circa 138 milioane de euro) a bugetului CFR Calatori, pentru plata restantelor companiei la consumul de energie electrica, in conditiile in care mai multe filiale Electrica au pus sechestru asiguratoriu pe active apartinand CFR SA.
Filialele Electrica, aflate in portofoliul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), au pus sechestru asiguratoriu pe statii de cale ferata, sedii de regionale-birouri, cladiri anexe sau mijloace de transport in caz de interventie din patrimoniul CFR Calatori, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
In plus, Electrica a anuntat CFR ca intentioneaza sa sisteze furnizarea de energie electrica la tractiunea trenurilor. Intreruperea alimentarii cu energie electrica ar avea efecte directe si imediate asupra circulatiei trenurilor de calatori si de marfa, arata institutia.
Subventia destinata CFR Calatori este necesara, potrivit ministerului, desi au fost adoptate o serie de masuri de natura tehnica si organizatorica pentru diminuarea cheltuielilor cu 370 de milioane de lei.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat, miercuri, in sedinta de Guvern, situatia sechestrului aplicat de Electrica si a propus suplimentarea bugetului companiei de transport feroviar de calatori. Bugetul CFR Calatori pentru acest an este de 1,9 miliarde lei, iar CFR Marfa estimeaza venituri de circa 2,071 miliarde de lei. La sfarsitul lunii aprilie, datoriile si penalitatile acumulate de CFR SA catre filialele Electrica totalizau 550,3 milioane lei. Penalitatile reprezinta 17% din totalul datoriilor, respectiv 94,86 milioane de lei.
Potrivit Ministerului Transporturilor, CFR SA a ajuns in aceasta situatie in primul rand din cauza subfinantarii pe o perioada lunga de timp, dar si ca urmare a neincasarii sumelor aferente prestatiilor efectuate catre CFR Calatori. In acelasi timp, compania CFR Calatori nu a putut sa isi achite datoriile fata de CFR SA din cauza insuficientei subventiei de la Bugetul de stat. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.