Pentru prima oara in cei 26 de ani de existenta, Noaptea Devoratorilor de Publicitate incepe altundeva decat in Paris, locatia consacrata pentru lansarea mondiala a evenimentului. Punctul zero al prestigiosului festival de publicitate, ajuns la cea de-a 12-a sa editie romaneasca? Bucuresti, 15 iunie, Sala Polivalenta, incepand cu ora 22. Bugetul alocat pentru desfasurarea evenimentului va fi de circa 180.000 de euro, dupa cum a declarat Raluca Rasadeanu, reprezentanta a Zero Events, agentia organizatoare.

"Suntem singura tara din care Boursicot a preluat"

Decizia initiatorului Noptii Devoratorilor, Jean Marie Boursicot, de a transforma "Micul Paris" in capitala publicitatii vine, se pare, in urma unei stranse legaturi a acestuia si, implicit, a evenimentului, cu tara noastra. "Pentru el, Romania inseamna foarte mult - suntem singura tara din care Boursicot a preluat", a subliniat in acest sens Dan Chisu, in cadrul conferintei de lansare a evenimentului. Mai mult decat atat, legatura Romaniei cu Noaptea Devoratorilor de Publicitate nu se vadeste doar in utilizarea la nivel mondial a unor surse romanesti de inspiratie, ci si in aprecierea de care s-au bucurat unele dintre reclamele romanesti la editiile trecute.
Dupa cum a aratat Chisu, evenimentul de la Sala Polivalenta va fi "o noapte in care prezentam 450-500 de spoturi, cele mai reprezentative din perspectiva lui Boursicot". Dintre spoturile supuse atentiei "publicului devorator", circa 14 vor fi de provenienta romaneasca, in contextul in care aproximativ 100 de astfel de productii autohtone au fost supuse atentiei francezului. Conform precizarii lui Chisu, in cadrul evenimentului nu vor fi prezentate doar varfuri ale industriei publicitatii, ci si "spoturi mai plictisitoare" - totul pentru a arata starea reala a advertisingului la nivel mondial.

Citeste si:

Intregul montaj pentru eveniment a fost realizat in Romania

Un alt motiv pentru care editia de anul acesta a Noptii Devoratorilor de Publicitate va fi o premiera consta in aceea ca, de data aceasta, tot montajul evenimentului a fost organizat in Romania, de catre casa de productie Castel Film-Abis Studio, in colaborare cu Zero Productions. De asemenea, la eveniment vor fi prezenti si organizatori din alte tari, care i se vor alatura lui Boursicot in cadrul acestei premiere. Nu in ultimul rand, evenimentul va fi marcat de lansarea noii carti a publicitarului francez, intitulata "Devorator pentru ca asta vreau". Cartea trateaza pasiunea aproape patologica pentru publicitate, chiar si in momentele in care nimeni din jur nu pare sa inteleaga. Chisu a precizat ca, daca acest eveniment ar fi inceput acum, in care raspandirea Internetului este un fenomen global, "inventia lui Boursicot s-ar fi numit inutil.com". La aceasta lipsa de intelegere a majoritatii fata de fenomenul publicitar, insa, Chisu opune o idee mai mult sau mai putin avangardista: publicitatea este, in orice perioada, o oglinda a societatii, reflectand starea de fapt a acesteia.
Editia de anul acesta a Noptii Devoratorilor de Publicitate a fost prilejul folosit de Orange, sponsorul oficial, pentru a lansa propriul concurs de publicitate, intitulat Shellbox. In cadrul acestui concurs, clientii Orange au avut posibilitatea, intre 25 mai si 8 iunie, de a trimite propriile productii publicitare pe tema "Muzica din buzunarul tau".
Dintre spoturile prezentate in cadrul conferintei, vor fi alesi 3 castigatori, dintre care 2 mentiuni si premiul cel mare, acesta urmand a fi difuzat in cadrul evenimentului din 15 iunie. Dupa "Noaptea" din Bucuresti, vor urma, in perioada iulie-august, alte 8 reprezentatii pe litoral, iar, din septembrie, evenimentul va face si inconjurul tarii. Conform declaratiei lui Chisu, numarul oraselor din tara care vor gazdui evenimentul nu se cunoaste inca.