EXPEDITIE - Europenii trimit rover pe Marte
EXPEDITIE - Europenii trimit rover pe Marte
Agentia Spatiala Europeana (ESA) planuieste o misiune de cercetare pe suprafata Planetei Rosii. Urmand a fi lansata in spatiu in 2013, ExoMars va ajunge pe orbita martiana la sfarsitul verii in 2014. Roverul proiectat de ESA pentru amartizare si cercetari ale solului martian va fi trimis spre suprafata planetei in septembrie 2014. Vehiculul care se va deplasa pe suprafata lui Marte are o greutate de 205 kg si are la bord 16 kg de instrumente de cercetare.

DEZBATERI - Razboiul pentru fildesul elefantilor
Tarile din sudul Africii s-au intalnit pentru discutii in vederea reglementarii vanzarilor de fildes, pentru a preveni periclitarea existentei elefantilor ca specie. Acordul la care s-a ajuns permite tarilor care au deja stocuri insemnate de fildes sa le comercializeze, iar fondurile obtinute din aceste tranzactii vor fi virate organizatiilor care se ocupa cu protejarea faunei africane, relateaza BBC. Dupa epuizarea stocurilor, orice vanzare de fildes este interzisa timp de noua ani.

MISTER - Pasare/dinozaur? Raspuns incert
Palentologii chinezi au facut o descoperire spectaculoasa in timpul unor sapaturi din bazinul Erlian, in desertul Gobi. Gigantoraptor erlianensis, traitor acum 65 de milioane, in timpul cretacicului, avea o inaltime de 5 metri, cantarea o tona si jumatate si avea o lungime de 8 metri. La care se adaugau penele si ciocul fara dinti, relateaza Scientific American. "Este cel mai mare dinozaur cu cioc cunoscut vreodata", comenteaza paleontologul Xing Xu, de la Institutul din Beijing pentru Paleontologia Vertebratelor. La granita dintre pasare si dinozaur, fosilele descoperite in Gobi ridica noi intrebari despre evolutia dinozaurilor.

RECONSTRUCTIE - Roma digitala versiunea 1.0
Universitatea din Los Angeles (UCLA) impreuna cu Universitatea din California au reusit sa finalizeze un proiect care a durat zece ani, ce-si propunea, prin intermediul tehnologiei avansate, sa reconstruiasca Roma antica. Intitulat "Roma Renascuta 1.0", proiectul a fost inaugurat de curand de primarul Cetatii Eterne, Walter Veltroni. Este cea mai complexa simulare a unui oras istoric creata vreodata.

Jurnalul National