Desi, pe anumite tronsoane orare, postul lui Dan Diaconescu inregistreaza rating bun, agentiile mari de publicitate nu vor sa vinda reclama pe acest canal.

Specialistii in marketing si publicitate contactati de Cotidianul cred ca OTV este unic din punctul de vedere al publicitatii, in sensul ca 99% dintre clipurile publicitare care apar pe toate celelalte televiziuni cu acoperire nationala nu apar la OTV, iar clipurile publicitare difuzate de OTV nu apar pe celelalte posturi.

„Si targetul OTV-ului maninca Danone si fumeaza Kent sau Marlboro, dar acestor mari companii multinationale le este foarte greu sa-si asocieze imaginea cu acest post de televiziune. Publicul roman e devorator de senzational, iar acest lucru il gaseste la OTV. E greu pentru o multinationala serioasa sa-si difuzeze spotul publicitar intre o crima si un viol", explica Dragos Olteanu, director de creatie la Vitrina Bucuresti. Radu Budes, Manager Partner la Splendid Media, e de parere ca vina in acest caz apartine in aceeasi masura atit politicii OTV, cit si marilor cumparatori de publicitate, care nu sint suficient de pragmatici sa valorifice la maximum targetul OTV. „Multi clienti importanti se feresc de caracterul tabloid al OTV. Clienti de publicitate exista, dar sint alungati de politica postului", spune Radu Budes.

„Cred ca OTV nu respecta niste standarde de care brandurile serioase tin cont. Cind vinzi publicitate, nu tii cont doar de audienta postului respectiv, ci si de reputatia lui. Aceeasi politica se aplica si in presa scrisa ziarelor de scandal", afirma Felix Tataru, General Manager la GMP. El sustine ca OTV are si o serie de probleme tehnice, referitoare la calitatea sunetului si a imaginii. „Firmele care apar la OTV nu sint clienti consacrati de publicitate. Aceste firme nu au bani multi sa-si permita o casa de productie, pentru un spot profesionist. Contractele dintre cele doua parti cred ca sint rezultatul unor relatii personale, iar clipurile publicitare sint facute de catre operatorii postului OTV. Aceasta e explicatia pentru care aceste clipuri apar doar la OTV", spune Radu Budes.

„Clipurile publicitare de la OTV arata ca in 1990-1992, iar explicatia consta in faptul ca sint facute de catre angajatii amatori de la acest post", puncteaza si Dragos Olteanu, director de creatie la Vitrina Bucuresti. Pina la inchiderea editiei, Dan Diaconescu, patronul postului OTV, nu a raspuns la telefon.

Datori la CAN OTV, National TV si B1 TV sint televiziunile care au cele mai multe amenzi primite de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), pe care nu le-au platit sau pentru care nu au facut dovada platii, potrivit unui raport al Serviciului Juridic si Reglementari din DNA, citat de NewsIn. OTV are amenzi neachitate in valoare de 425.000 de lei, National TV, in valoare de 73.000 de lei, iar B1 TV, in valoare de 50.000 de lei. Intr-un top al televiziunilor cu cele mai multe amenzi primite de la CNA conduce detasat OTV, cu 34 de amenzi, urmat de catre Prima TV cu 9 si de catre National TV cu 6. Membrii CNA au anuntat ieri ca vor trimite in aceasta saptamina scrisori de atentionare tuturor televiziunilor care nu au achitat amenzile primite.