Corespondenta din Bruxelles
A avea un blog va fi un amanunt de viata la fel de nesemnificativ ca mersul la cumparaturi. Cand se vor intalni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru ca vor sti deja tot ce se intampla in viata cun
Corespondenta din Bruxelles
A avea un blog va fi un amanunt de viata la fel de nesemnificativ ca mersul la cumparaturi. Cand se vor intalni, oamenii nu se vor mai intreba "ce mai faci?", pentru ca vor sti deja tot ce se intampla in viata cunoscutilor, prin intermediul blogurilor.


Mass-media traditionale vor supravietui numai daca vor sti sa se adapteze noilor tehnologii si vor include in continutul lor elemente originale si accente personale. Cam asa va arata lumea comunicarii si informatiei peste cinci ani, potrivit estimarilor facute la Summit-ul European al Comunicarii, care a avut loc in Bruxelles. La dezbaterea privind noile media si impactul lor asupra "regulilor jocului" au luat parte specialisti in comunicare, atat din mass-media traditionale (Michael Williams de la editia europeana a Wall Street Journal), cat si din companii (Dirk Delmartino, expert Microsoft) sau direct din "lumea" media alternative (Gabriel McIntyre, fondatorul xolo.TV si Pawel Wujec de la agora.pl). Alaturi de ei s-a aflat si europarlamentarul Corina Cretu, singurul reprezentant al Romaniei din grupul vorbitorilor invitati la summit.
Acest tip de comunicare, mai putin traditionala, a inceput sa afecteze direct viata politica. Un bun exemplu - rolul blogurilor in campania electorala pentru prezidentialele din Franta, din luna mai, a spus Corina Cretu.


STRATEGIE. Statisticile arata ca in fiecare secunda apar pe internet 100.000 de postari. La Wall Street Journal, nimeni nu avea blog in urma cu doi ani, iar acum 10 jurnalisti scriu in paralel in editia printata a ziarului si in "blogosfera". Cu toate acestea, "va mai dura pana cand bloggerii vor dobandi recunoastere si 15.000 dintre ei, de pilda, vor fi tratati ca un singur reporter de la WSJ", s-a aratat convins Pawel Wujec. Strategie gresita pentru cei care vor sa-si vada informatiile publicate, pentru ca "acesti oameni, bloggerii, sunt pasionati de domeniul pe care si-au construit blogul. Dandu-le informatii, vei fi rasplatit pentru ca sunt mai usor de contactat decat reporterii si mai usor de interesat", a explicat Wujec.element pasiv. "Bloggerii nu sunt doar un public, un element pasiv. Prin ei iti poti transmite mesajul mai bine decat prin media traditionale. Ei pot deveni «evanghelistii» tai", a spus si Neville Hobson, expert in comnicare si vicepresedinte al firmei de marketing Crayon, "disponibila" in jocul Second Life.

In ciuda acestei concurente tot mai intense a surselor alternative de informare, ziarele si televiziunile nu ar trebui sa se simta amenintate cu disparitia. "In prezent, citesc mult mai multe bloguri decat in urma cu cinci ani, dar mi-am mentinut interesul fata de mass-media traditionale", a spus Dirk Delmartino. De aceeasi parere s-a aratat Corina Cretu, convinsa ca "publicul este si va ramane atasat de modalitatile traditionale de informare. Ce se va schimba? Va creste diversitatea continutului si o data cu ea implicarea publicului".
E drept, piata informatiei si comunicarii va creste, dar este loc suficient sub soare pentru toata lumea, au concluzionat participantii la dezbatere.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.