GECAD ePayment a lansat ieri un amplu program de informare despre comertul electronic structurat pe trei directii de comunicare cu trei tinte diferite: publicul larg prin site-ul de informare www.cecumperiazi.ro, comerciantii online prin Scoala de afaceri ePayment si liderii de opinie prin Centrul de informare si resurse ePayment.
"Aceasta lansare are loc pe fondul unei tendinte accentuate de crestere pe care piata o inregistreaza in momentul de fata. Potrivit observatiilor noastre, piata are tendinta de a se tripla in acest an, iar triplarea nu va veni doar din cresterea numarului de tranzactii facute de cei care au achizitionat anul trecut de pe Internet. Cresterea va fi data in mare parte de noii amatori de cumparaturi online, iar acestia au nevoie de informare, a declarat Carmen Sebe, CEO-ul GECAD ePayment.
In Romania, la ora actuala, exista peste 1.500 de magazine online, dintre care 800 accepta plata online prin card. Volumul total al tranzactiilor prin ePayment in 2006 s-a situat la o valoare de 10 milioane de euro, serviciul detinand o cota de 86% din piata platilor prin Visa si Mastercard.

Estimari de peste 30 mil. euro pentru 2007

Odata cu cresterea pietei, a numarului de magazine online si a numarului de cumparatori, creste si atractia infractorilor interesati sa speculeze ignoranta populatiei in materie de carduri. Desi prin utilizarea acestui mijloc de plata cumparatorii beneficiaza de un nivel superior de protectie, in cazul cumparaturilor online fata de cele POS numai 15-20% dintre comenzi se achita cu cardul.
In 2007 se asteapta o triplare a nivelului intregii piete de comert electronic, pana la 30 de milioane de euro, pe fondul cresterii puternice a volumului tranzactiilor in primul trimestru. Potrivit datelor centralizate de magazinele care folosesc ePayment, in primele trei luni ale acestui an s-au cumparat produse si servicii in valoare de peste 5 milioane de euro, iar numarul de tranzactii s-a ridicat la peste 41.000. Este foarte important ca detinatorii de carduri sa fie informati obiectiv despre riscurile, masurile de protectie si avantajele platilor online prin card ca mijloc recomandat de cumparare online.
"In 2006 am lansat proiectul CeCumperiAzi.ro, moment din care toate activitatile noastre de comunicare s-au inscris intr-o linie de educare si informare. Deciziile de afaceri si parteneriatele incheiate cu institutii-cheie au completat strategia de comunicare si au influentat ritmul de dezvoltare al pietei. Programul pe care il lansam astazi sintetizeaza eforturile noastre de a face din Romania o piata matura de comert online la nivelul pietelor internationale si un spatiu sigur de cumparaturi pentru populatie", a mai spus Carmen Sebe.