Din cele peste 10 miliarde de dolari investite in publicitatea online in 13 tari europene, Marea Britanie este responsabila pentru cea mai mare parte si, in acelasi timp, este cea mai scumpa tara pentru advertiseri.

Publicitatea online din 13 tari ale retelei europene a Interactive Advertising Bureau, asociatie dedicata sprijinirii companiilor de media interactive, a fost de peste 10 miliarde de dolari in 2006, potrivit studiului "Cheltuielile paneuropene din publicitatea online", analizat de PricewaterhouseCoopers. Marea Britanie si-a adjudecat cea mai mare cota din aceasta piata, adica aproape 39% din total. Germania a atras 22% din investitiile in publicitatea pe internet, Franta 15% si Olanda 7%. In raport au mai fost analizate Italia, Austria, Belgia, Croatia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Slovenia si Spania.

Aproape 45% din investitiile in advertising-ul online s-au realizat in domeniul publicitatii de pe motoarele de cautare si numai 1,6% in marketing-ul prin e-mail. In primul trimestru al lui 2007, veniturile globale din publicitatea online au atins, potrivit IAB, un nou record, de 4,9 miliarde dolari, ceea ce reprezinta o crestere cu 26% fata de perioada similara a anului trecut si de 2% fata de ultimul trimestru al anului trecut.

ASTEPTARI. Estimarile eMarketer pentru 2007, care vizeaza numai publicitatea online din Europa Occidentala, sunt de 7,5 miliarde dolari, in crestere cu 25% fata de anul precedent. Marea Britanie este cea mai scumpa tara din lume in domeniul publicitatii online. Pana in 2010 se preconizeaza ca in Anglia se vor cheltui 217 dolari pe cap de internaut pentru publicitatea pe internet, fata de 136 $ in Franta si numai 10 $ in cazul Italiei. De cealalta parte a oceanului, pentru un utilizator american de internet se asteapta sa fie cheltuiti, in 2010, circa 130 $ pentru publicitate online, de la 86 $ investiti in medie in 2006.