Ford Motor Co. vrea sa cumpere uzina Daewoo Craiova pentru a-si extinde capacitatea de productie, astfel incat sa faca fata cererii crescande din Europa, a spus ieri pentru revista Automotive News, John Fleming, presedinte al Ford of Europe.
Fleming a spus ca Ford face tot mai greu fata cererii din Europa si are nevoie cat mai rapid de o capacitate suplimentara de productie. Ford a produs anul trecut 1,8 milioane de vehicule pe continent, cu 10% peste capacitatea fabricilor sale. "Acest lucru nu mai poate continua pentru mult timp", a spus Fleming care a adaugat ca Ford are nevoie urgenta de o capacitate suplimentara de 150.000 de unitati pe an, capacitate care va fi extinsa la 200.000 de masini anual.
Compania americana estimeaza ca in acest an va vinde doua milioane de automobile pe continent. Ford mai are o singura fabrica in Europa de Est, si anume in Rusia, unde produce anual peste 60.000 de masini din modelul Focus. Ford Motor Company este al treilea producator auto mondial ca vanzari, dupa Toyota si General Motors.
La nivel de grup, Ford a construit, anul trecut, peste 6,6 milioane de automobile si avea 280.000 de angajati in peste 100 de unitati de productie. Cea mai mare fabrica Ford din Europa se afla in Germania, langa Koln si produce peste un milion de automobile anual.

Daewoo a perceput o majorare a vanzarilor de 3% in primele cinci luni

In primele cinci luni ale anului in curs vanzarile Daewoo Craiova au crescut cu 3%, pana la peste 7.500 de unitati dupa ce, in mai, producatorul a vandut cu 79% mai mult decat in luna a cincea a anului trecut, datorita programului "Rabla".
In luna mai, producatorul craiovean a comercializat pe piata interna 2.840 de automobile, cu 79% peste cele 1.584 comercializate in luna similara a anului trecut. In total, in primele cinci luni ale acestui an s-au vandut 7.752 automobile Daewoo, cu 3% mai mult decat in perioada ianuarie - mai 2006, cand s-au vandut 7.530 de autoturisme.
Compania sustine ca vanzarile au avansat deoarece au mai disparut zvonurile care dadeau ca sigura inchiderea uzinei si spuneau ca fabrica are datorii extrem de mari. Daewoo Craiova a vandut, anul trecut, in tara, mai mult de 23.000 de masini, cu 13% peste rezultatele din 2005 cand vanzarile au depasit cu putin 20.500 de unitati.
In primele patru luni, Daewoo, cu o cota de 5%, ocupa locul sapte in topul marcilor, in functie de vanzari. In toamna anului trecut, statul roman a redevenit proprietarul uzinei de la Craiova, iar in acest an se va incheia procesul de privatizare.
Ofertele pentru pachetul de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) la Automobile Craiova (Daewoo) pot fi depuse pana pe 5 iulie, informeaza NewsIn. In afara de Ford, cele doua companii care s-au aratat interesate si au depus oferte neangajante pentru uzina sunt General Motors si JSC Russian Machines. Producatorii americani General Motors si Ford, precum si firma rusa JSC Russian Machines, parte a unui grup detinut de magnatul Oleg Deripaska, si-au aratat deja interesul pentru preluarea uzinei auto.
Totodata, Guvernul a anuntat, la finele saptamanii trecute, ca Automobile Craiova va fi vanduta, in cazul unui punctaj egal al firmelor participante, investitorului care a oferit cel mai mare pret pentru actiuni, suma care va trebui platita in termen de zece zile de la semnarea contractului sau, dupa caz, de la data indeplinirii tuturor conditiilor. Ofertantii vor trebui sa prezinte un plan de afaceri pe o perioada de patru ani in care sa mentioneze elementele tehnice, economico-financiare, sursele de finantare, dezvoltarea pietei.