O parte dintre consilierii locali din Craiova vor sa treaca soseaua de centura din nord in administrarea primariei, insa intimpina rezistenta din partea celor care ii acuza de interese imobiliare.

Data in folosinta de doar citeva luni, centura de nord a Craiovei a devenit deja marul discordiei pentru consilierii locali. Unii dintre acestia vor sa o transforme in drum interior, caz in care va trebui preluata in administrare de primarie. „Noul plan urbanistic general care va fi aprobat va aduce in intravilanul Craiovei terenuri care sint dupa centura ocolitoare de nord a orasului, care apartine Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri. Celor care si-au facut case acolo le va fi foarte greu sa obtina aprobari pentru iesiri, iar noua ne va fi foarte greu sa obtinem aprobari pentru intersectii, pentru ca soseaua de centura e considerata drum national. De aceea este necesar ca aceasta artera sa devina drum interior al Craiovei", sustinea recent consilierul Emilian Stefarta, architect de meserie.

Ideea liberalului Stefarta a fost contracarata de un alt consilier, Petre Gongu. „Propunerea domnului Stefarta este o smecherie. Nu e vorba de dezvoltarea orasului, ci de proprietarii de terenuri de la centura. Acestia nu si-au facut iesiri la strada in timp ce se construia centura, iar acum, cind pretul terenurilor in zona s-a triplat, afla ca ii costa intre 900 de milioane si 1,3 miliarde de lei vechi ca sa-si faca iesire la strada. De ce sa preluam noi centura si sa le facem iesirea la strada pe banii nostri?", intreaba Gongu.

El este sustinut si de primarul Antonie Solomon, care considera ca preluarea soselei de centura ar fi impovaratoare pentru buget: „Nu sint impotriva dezvoltarii orasului, dar trebuie sa tinem cont si de partea financiara a operatiunii. Cu ce bani o intretinem? E vorba de o autostrada de 14 kilometri, pe care noi trebuie s-o maturam si s-o deszapezim".