Clientela politica a democratilor brasoveni a mai dat o lovitura bugetului public al municipiului. Afacerea se deruleaza prin drenarea a doua treimi din imprumutul BERD in valoare de 30 de milioane de euro catre firma Vectra, aflata in proprietatea lui Marcel Butuza, bun amic al primarului pedist al Brasovului, George Scripcaru.


Aproximativ 20 de milioane de euro au facut obiectul unui nou tun financiar, un contract-agreement intre Municipalitate si Vectra, prin care se amputeaza bugetul local pentru "Reabilitarea proiectelor de drumuri ale municipiului", deci a documentatiilor pentru aceste reabilitari de drumuri ale Brasovului.


CONTRACTE DUBIOASE. Interesant este ca acest contract de finantare este realizat in limba engleza, intocmit pe o singura foaie de hartie, in plus cu erori de redactare. Desi intocmirea unui contract al autoritatilor publice in limbi straine, pe bani publici, nu este prevazuta in legislatia romaneasca, Primaria Brasov varsa 14,5 milioane de euro, fara TVA, fara cheltuieli indirecte si fara taxe vamale, deci in jur de 20 de milioane de euro, tot in buzunarul lui Marcel Butuza. Firma sa, Vectra, a concesionat intr-un mod dubios toate reabilitarile de drumuri ale Municipiului Brasov, pentru opt ani, printr-o hotarare de Consiliu Local initiata de primarul George Scripcaru la 16.05.2005. Legea 326, a gospodariilor comunale, precizeaza insa foarte clar care sunt serviciile publice ce pot fi concesionate, asfaltarea si reabilitarea drumurilor nefiind printre cele mentionate de lege.

Butuza nu se gaseste la primul tun de acest fel, el concesionand in 2005 si deszapezirea municipiului. Practic, Vectra Service SRL detine monopolul absolut al intretinerii drumurilor la Brasov, din ordinul lui Scripcaru, vicepresedinte national al PD si presedinte al filialei brasovene a democratilor, consumand sute de miliarde de lei vechi, anual, din bugetul public.


INGINERII VECHI. Concesionarea asfaltarilor la Brasov, in 2005, a prilejuit eliminarea oricarei competitii intre constructori, acestia fiind obligati de primarul Scripcaru, sub amenintarea spectrului falimentului, prin lipsa de comenzi de la Primarie. "Cooperativa asfaltului", girata de primar, a ajuns la o intelegere in ce priveste preturile practicate pentru asfaltari, cam de cinci-sase ori mai mari decat cele de pe piata, pentru a castiga toata lumea. Conditia a fost insa, inregimentarea concurentilor Vectrei, Recon SA, Prinfo SRL etc., ca subantreprenori ai acestei firme, care si-a adjudecat parte leului din investitiile primariei. Acelasi lucru s-a petrecut cu deszapezirea municipiului, cam in aceleasi procente. Relevant este faptul ca 80% din investitiile Primariei Brasov se dreneaza catre oligarhia locala pedista, implicata in asfaltari.


BENEFICIARUL SCRIPCARU. Sume masive sunt varsate lunar de catre Butuza la trustul de presa controlat de PD Brasov. Chiar vila lui Scripcaru de pe Strada Ceahlaului a beneficiat la construire de aportul firmei lui Butuza, camioanele si personalul de la Vectra lucrand zi si noapte la construirea resedintei luxoase a primarului George Scripcaru, trecuta in averea personala a acestuia cu ridicola valoare de achizitie, de 30.000 de dolari, adica o jumatate de garsoniera!! Desi a fost contactat de Jurnalul National, Scripcaru a refuzat sa raspunda la acuzatiile ce i se aduc, in vreme ce Marcel Butuza nici nu a putut fi contactat telefonic in ciuda incercarilor repetate. Butuza, un "Umbrarescu" brasoveanPatronul firmei Vectra, Marcel Butuza (foto), a devenit varful clientelei pediste brasovene in afacerile cu infrastructura, inca din anul 2002, pe vremea cand George Scripcaru era viceprimar si sef al PD Brasov. Primele contracte ale firmei Vectra cu Primaria, comandate direct, fara licitatie, de catre Scripcaru, au fost de deszapezire. Contractele de asfaltare, in valoare de sute de miliarde, au venit ulterior, dupa ce Ioan Ghise a pierdut fotoliul de primar in favoarea viceprimarului sau, acelasi George Scripcaru, in 2004. Ulterior, odata cu venirea PD la guvernare, si in special a lui Dobre si Berceanu la Ministerul Transporturilor, Marcel Butuza si firma sa,
Vectra, au primit contracte la Primaria Brasov, la Regia Nationala de Drumuri si in Bucuresti, desi avea datorii la bugetul de stat, prin sustinerea acordata inclusiv de Adriean Videanu.
Butuza a devenit astfel unul din magnatii Brasovului, achizitionand palatele Stirbei si Mogosoaia, resedinte intre care face naveta cu elicopterul personal.