Contextul social in care traiesc oamenii poate contribui la modul in care ei percep produsele alimentare, potrivit unui studiu realizat de cercetatori de la Universitatea din Indiana, SUA si publicat in "Journal of Consumers Research".

Studiul arata ca societatile individualiste, in special cele occidentale, sunt mai putin interesate de locul de unde isi procura alimentele. De exemplu, atunci cand au gasit o prajitura cu foarte putine calorii alaturi de batoane de cereale sau prajituri de orez la raionul de produse dietetice, persoanele apartinand societatii de tip colectiv au fost mai atente la eticheta produsului si au constatat ca nu acela era locul prajiturii. La polul opus, cei din societatea indivialista nici nu au observat pozitionarea gresita a produsului.      

TESTE. Pentru a ajunge la rezultate cercetatorii au testat modul in care consumatorii categorisesc produsele printr-o serie de teste. In primul dintre acestea, participantii din ambele tipuri de categorii au fost pusi sa recunoasca trasaturile comune ale unor produse. Apoi, au fost manipulati fie sa gandeasca in mod individualist, fie sa gandeasca in mod colectivist.  

Concluzia a fost ca cei din societatea de tip individualist sunt mai maleabili atunci cand vine vorba de stereotipuri. Cercetarea vine in sprijinul industriei alimentare care face eforturi pentru a-si adapta produsele pentru tarile occidentale si completeaza rezultatele unui studiu al Natural Marketing Institute aparut la inceputul acestui an. Concluziile acestuia au fost ca produsele de tipul "facut pentru mine" castiga din ce in ce mai mult teren in fata produselor de masa.   

Steve French, directorul institutului a declarat ca "se intrevede cresterea productiei de produse personalizare, chiar si pe piata alimentelor si a bauturilor, unde acest lucru nu parea posibil pana acum."


CumparaturiSociologul american Brian Wansink a realizat un studiu care coreleaza cantitatea de alimente cumparate cu modul de consum al acestora. Cei care obisnuiesc sa cumpere foarte multe alimente, de obicei si mananca foarte mult. Insa studiul americanului porneste de la bucatarie. Cu cat aceasta este mai mare, cu atat exista tendinta de a cumpara mai multe alimente. Acestia
sunt de obicei gurmanzi.