Grupul Renault va incepe saptamana aceasta exporturile de masini Logan produse in Maroc, catre Franta si Spania, tari in care pana la sfarsitul anului vor ajunge 5.000 de automobile Logan construite in tara africana, a scris miercuri cotidianul maroc

Grupul Renault va incepe saptamana aceasta exporturile de masini Logan produse in Maroc, catre Franta si Spania, tari in care pana la sfarsitul anului vor ajunge 5.000 de automobile Logan construite in tara africana, a scris miercuri cotidianul marocan L'Economiste.
Grupul Renault va transporta pe mare automobilele, din portul marocan Casablanca, in portul Marseille din Franta, de unde producatorul le va trimite la dealerii din cele doua tari. Primele masini vor ajunge la distribuitori spre finalul acestei saptamani, iar pentru inceput vor fi aduse 600 de automobile, toate cu motor diesel.
Masinile sunt produse la uzina SOMACA, pe care Renault a preluat-o in 2003, doi ani mai tarziu a intrat in productie modelul Dacia Logan, din care uzina a asamblat anul trecut 13.100 de unitati. Renault a investit intre 2003 si 2006 peste 31 milioane euro la Casablanca, iar uzina este dimensionata sa produca anual 30.000 de masini Logan.

Uzina SOMACA ar putea sa exporte si in Egipt

Cotidianul L'Economiste mai scrie ca uzina SOMACA ar putea sa exporte si pe alte piete din jur, cum ar fi Egipt, Tunisia sau Iordania. Publicatia noteaza ca in special Egiptul ar putea fi o piata capabila sa absoarba anual 3.000-4.000 de masini Logan. Pe aceasta piata, grupul va demara un test de export care consta in trimiterea catorva masini pentru a observa cum decurg formalitatile vamale si administrative.
Exporturile SOMACA spre Franta si Spania sunt primele din istoria de 45 de ani a uzinei. Pentru a asigura un nivel cat mai bun de profitabilitate, o parte dintre componente sunt produse local. La finele anului trecut, procentul acestora era de 30% din total. Procentul va creste pana la 40 - 50% in 2009.
Marocul este, alaturi de Algeria, una dintre cele mai bune piete externe pentru Dacia, care a reusit sa-si gaseasca anul trecut peste 20.000 de clienti in cele doua tari din nordul Africii.
Franta si Spania, cele doua piete de destinatie pentru exporturile din Maroc, au absorbit anul trecut 25.000 de masini Logan, dintre care trei sferturi s-au indreptat catre Franta, iar restul catre Spania.
Pana la inceperea exporturilor din Maroc, masinile Dacia vandute in Franta si in Spania sunt produse in Romania. Chiar si dupa inceperea exporturilor din Africa, majoritatea masinilor Dacia din Occident vor proveni tot de la Pitesti.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.