Studiul, realizat de firmele Harris Interactive și Innovation International Media Consulting Group, spune că, peste cinci ani, increderea in ziare ca principală sursă de informare va depăși 50%. Cea mai mică rată de incredere va fi inregistrată in Marea Britanie, cu 50%, iar cea mai ridicată rată va fi in Germania, cu 67%.
Ziarele tipărite vor rămane o sursă vitală de informare și in viitor și vor putea deveni dominante dacă vor integra cu succes și componenta online, mai arată studiul.
"Deși tirajul ziarelor tipărite va scădea, publisherii trebuie să vadă o oportunitate in extinderea brandurilor ziarelor pe internet", a declarat consultantul firmei Harris Interactive, Douglas S. Griffen.
Cercetarea arată că știrile de televiziune sunt, in prezent, principala sursă de informare. Increderea in știrile de televiziune variază intre 35% și 39% in șase din cele șapte țări unde a fost realizat studiul, singura excepție fiind Spania, unde increderea in știrile de televiziune este de 29%. Spania este țara in care incredere in știrile de televiziune și cea acordată ziarelor este aproape egală. Increderea cea mai mică in ziare este in Franța, unde doar 16% dintre respondenți văd ziarele ca principală sursă de informare.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 8.749 de persoane adulte din șapte țări, SUA, Marea Britanie, Franța, Italia, Spania, Germania și Australia.
Peste 1.600 de publisheri, editori-șefi și manageri de ziare din 105 țări se intalnesc in perioada 3 - 6 iunie la Cape Town, in Africa de Sud, cu ocazia celui de-al 60-lea Congres Mondial al Ziarelor și al 14-lea Forum Mondial al Editorilor. Cele două evenimente sunt organizate de Asociația Mondială a Ziarelor.
Asociația Mondială a Ziarelor (World Association of Newspapers - WAN) este o organizație non-profit și non-guvernamentală care apără și promovează libertatea presei și independența financiară a ziarelor și contribuie la dezvoltarea editorilor de presă. Organizația include 77 de asociații de presă naționale, 12 agenții de știri, 10 organizații de presă regionale și directori executivi de ziare din peste 100 de țări, care reprezintă peste 18.000 de ziare.