Cercetatorii britanici au ajuns la concluzia ca descoperirea formelor de viata extraterestra este un proces iminent, oferind chiar Guvernului Coroanei si un interval de timp: in aproximativ zece ani.     Ministrul de stat pentru stiinta din Guvernul britanic a gazduit marti o intalnire "din viitor" la care l-a auzit pe Glenn White, directorul Departamentului de astrofizica de la Open University, spunandu-i urmatoarele: "Puteti fi destul de sigur ca exista viata acolo, si avem sanse mari sa sustinem acest lucru". Oricat de tipica pentru serialul "Dosarele X", in care genericul anunta privitorii ca "Adevarul este acolo, in afara", declaratia cercetatorului britanic, conform careia fiinte inteligente provin din alte lumi decat Pamantul, este sustinuta in opinia lui pe un argument solid, dupa cum relateaza cotidianul londonez The Guardian: revolutia extraordinara ce are loc in prezent la nivelul tehnologiilor de cercetare spatiala.   Expertii care au participat la reuniunea convocata de ministrul Malcolm Wicks sunt toti personalitati marcante britanice in domeniul explorarii spatiale, astrofizica si biologie. Toti au fost de acord ca viata extraterestra inteligenta exista in spatiul cosmic, cu exceptia unui singur savant prezent la reuniune, adauga The Guardian.       DUPA ZECE ANI. Datorita extraordinarei revolutii in cercetarea spatiului, cercetarorii britanici se asteapta ca in jurul anului 2017 sa apara dovezi clare despre formele de viata primitiva extraterestra, sub forma microbilor, bacteriilor sau a plantelor. La aceasta se adauga si faptul ca aria de cercetare din prezent referitoare la spatiul cosmic este mult mai extinsa: "Acum 20 de ani aveam doar un sistem solar de studiat, si acela era cel in care traim. Dar de atunci a fost o adevarata explozie privind numarul planetelor in afara sistemului nostru solar, pe care am reusit sa le detectam", a comentat profesorul Keith Mason, directorul Consiliului pentru Stiinta si Tehnologie, fost sef al Catedrei de fizica spatiala de la University College, din Londra.       DARWIN. Mai mult, pe masura ce misiunile spatiale vor ajunge pe alte planete si vor merge mai departe in intunecimile galactice, evidenta vietii extraterestre inteligente va deveni o certitudine, au fost de parere expertii adunati la Ministerul britanic al Stiintei. Iar pentru Agentia Spatiala Europeana, timpul deja este pretios, pentru ca, in 2015, forul de varf pentru cercetari si misiuni spatiale din UE va lansa misiunea Darwin, respectiv o serie de patru telescoape ce vor orbita Pamantul si vor cerceta spatiul cosmic special pentru a identifica planete care adapostesc viata.       Roswell In afara de periodicele - si deja comicele - demonstratii ca viata extraterestra exista, facute de site-ul ziarului rus Pravda, pentru a atrage cititori, unul dintre momentele cele mai discutate cu privire la existenta vietii extraterestre a fost "incidentul Roswell", un eveniment inca invaluit in mister cu privire la posibilitatea existentei vietii inteligente din spatiul cosmic. In 1948 in New Mexico, armata americana anunta ca toata desfasurarea de forte si "zidul de tacere" din perimetrul de langa localitatea Roswell sunt urmare a recuperarii unui balon strict secret. Observatorii sustin ca, de fapt, armata a descoperit si recuperat de acolo ramasitele unei nave spatiale si ale unor fiinte de provenienta extraterestra. Roswell a intrat astfel in istoria culturala a secolului al XX-lea ca "locul OZN-urilor".

Jurnalul National