„E o premiera pentru Strasbourg sa avem atitia primari, la un loc, pe biciclete", spune Fabienne Keller ,primarita orasului alsacian inainte sa incalece alaturi de omologii sai din Est saua bicicletei. Reteaua ciclista din Strasbourg masoara 460 de kilometri. Pentru a solutiona problema circulatiei, primaria a initiat o dezbatere-gigant, pentru a reduce aglomeratiile si a limita efectele asupra mediului, a sanatatii si a securitatii rutiere, dupa cum explica si Jean-Marc Willer, director al serviciului Environnement et Propreté din Strasbourg. Willer a oferit si alte exemple de solutii pentru folosirea rationala a automobilelor in oras: „16 statii de unde pot fi inchiriate autoturisme 24 de ore pe zi, fara ca soferii sa-si bata capul cu facutul plinului, intretinerea, plata asigurarii sau a parcarii. Am mai incurajat folosirea in comun, de catre salariati, a unei singure masini, precum si tarife preferentiale la inchirierea bicicletelor".

O alta solutie alternativa este tramvaiul, utilizat zilnic de 220.000 de locuitori. „Stau la citiva kilometri de Strasbourg si vin zilnic aici cu masina. In apropierea statiilor de tramvai exista parcari, de unde fiecare dintre cei care sint in masina primeste gratuit un bilet de tramvai cu doua calatorii", imi certifica taximetristul Philippe. (C.P.)