Altex va comercializa in tarile din jur echipamentele IT produse sub marca Myria.

Complet Electro Serv (CES), cel mai mare producator de PC-uri de pe piata autohtona si membru al grupului Altex, va incepe sa vinda brandul Myria si la export. „Pina la finele acestui trimestru, brandul Myria va fi comercializat la export. Ne vom axa pe partea de calculatoare si in special pe desktopuri", ne-a declarat Gabriel Jitaru, Chief Executive Officer in cadrul CES. Potrivit acestuia, este vorba de tarile din jur, desi nu a precizat exact care.

Cel mai probabil, brandul Myria va fi exportat prin intermediul lanturilor proprii de distributie ale Altex. „Vom incerca sa ne folosim de orice proiect al Altex. Este o sinergie de grup, pentru ca in acest mod devenim mai eficienti. Totul depinde insa de oportunitatile care vor aparea. Este dificil de estimat. Probabilitatea cea mai mare este insa de a comercializa Myria prin magazinele proprii, dar nu excludem nici posibilitatea de a vinde prin alte retele", ne-a mai declarat reprezentatul CES. In ceea ce priveste volumul vinzarilor, Jitaru sustine ca principala tinta a companiei este piata interna.

Myria a fost lansat de Altex in noiembrie anul trecut initial ca un brand de computere, gama extinzindu-se ulterior si pentru alte tipuri de produse, de la DVD playere pina la televizoare cu plasma. Gama Myria include calculatoare desktop, sisteme portabile si accesorii si reprezinta, in prezent, 15% din oferta Altex, dar acest indice poate creste pina la sfirsitul anului, potrivit oficialilor companiei.

CES are o capacitate de productie de 8.000 de calculatoare pe luna, in conditiile in care se lucreaza cu un singur schimb, compania detinind astfel o cota din piata de retail de aproximativ 30%. Din totalul pietei de calculatoare, CES „controleaza" prin Myria 9%, pe desktopuri cota de piata este de 12%, iar pe laptopuri de 2%.

Momentan, in perioada de vara, compania vinde pe piata autohtona in jur de 5.000 de unitati. „Pentru marca Myria, tinta de vinzare este de 5.000 de calculatoare pe luna pina la sfirsitul anului", a declarat Mihai Traistaru, directorul diviziei de productie a companiei. De asemenea, Altex intentioneaza sa obtina anul acesta 10% din piata de televizoare cu plasma si LCD, prin vinzarea a cel mult 18.000 de unitati marca Myria, au mai spus oficialii Altex.

Compania va lansa in urmatoarea perioada si MP3 playere si sisteme home cinema sub marca Myria. Concurentii Altex pe piata autohtona sint grupul Flamingo si Domo.