Statistica site-uri nesigure prin motoarelor de cautare Cauti un screensaver pe internet? Ai o sansa din doua sa aterizezi pe un site "blindat" cu virusi sau programe spyware. Cauti chestii gratuite? Sansele scad undeva la 30%. Cautarile pe internet dupa cuvinte din domeniul muzical sau cel tehnologic ofera cele mai mari sanse de returnare a unui site cu spyware sau alt gen de cod malitios, arata rezultatele unui nou studiu realizat de compania de securitate informatica McAfee: "Situatia sigurantei motoarelor de cautare". De exemplu, aproape 42% din rezultatele intoarse in urma folosirii cuvantului "screensavers" au condus catre site-uri marcate cu avertismente rosii sau galbene de serviciul SiteAdvisor oferit de McAfee. Alte cuvinte riscante faceau referire la programe de file-sharing, precum BearShare, LimeWire sau Kazaa. Cel mai riscant termen de cautare pe Google a fost desemnat ca fiind "excite.com" - cu 76,22% rezultate riscante. La modul general, combinatiile care contin termenul "free" sau se refera la servicii rezervate adultilor genereaza o multime de site-uri nesigure drept rezultat al cautarii.   VESTEA BUNA. Totusi, concluzia este una optimista. In ansamblu, utilizarea motoarelor de cautare este mai sigura decat in urma cu 12 luni. Desi aproape 4% din rezultatele cautarilor au condus spre site-uri riscante, procentul a scazut cu 1% fata de anul trecut. S-a observat ca riscurile sunt mai mari cand sunt accesate cuvintele-cheie pe post de reclame, care genereaza mare parte din veniturile companiilor care gestioneaza motoare de cautare. Potrivit McAfee, aproximativ 7% din link-urile de acest gen conduc spre site-uri cu un potential de risc ridicat. Si in acest caz, insa, procentul este mai mic, fata de 8,5% anul trecut. Serviciul SiteAdvisor acorda un calificativ site-urilor in functie de amenintarile la care ii expun pe utilizatori. Studiul a fost efectuat prin utilizarea a aproape 2.300 de cuvinte-cheie prin intermediul celor mai populare 5 motoare de cautare: Google, Yahoo, MSN, AOL si Ask. McAfee a constatat o scadere semnificativa a riscurilor utilizarii serviciilor oferite de Google, AOL si Ask. Companiile din aceasta industrie iau masuri pentru minimizarea acestui potential, Google de exemplu etichetand uneori site-urile pe care le considera riscante.