Pietele externe sint tot mai atractive pentru firmele romanesti de mezeluri. Elit Cugir vizeaza Ungaria, Cehia si Slovacia.

De anul viitor, compania Elit va exporta mezeluri romanesti in tarile din jur. „Pentru ca anul acesta au fost probleme cu pesta porcina si a existat restrictia de export, vom incerca sa patrundem pe pietele externe de anul viitor. Pentru inceput sintem interesati de tarile din vecinatate", a spus Florin Filipescu, director comercial al Elit. Pina atunci, conducerea firmei incearca sa se afirme pe piata interna si sa patrunda mai mult in supermarketuri. „Vindem 80% dintre produsele noastre in magazinele traditionale mici si mijlocii si doar 20% in marile magazine. Vrem sa ajungem anul acesta ca prin retelele de retail sa valorificam 40% din marfa", a spus Adela Curtusan, director de marketing. O parte din productie este comercializata prin cele cinci magazine proprii (patru in Alba Iulia si unul in Cugir). „Vom incerca sa avem un magazin propriu in fiecare oras resedinta de judet", a mai spus Curtusan.

Compania a investit anul trecut 20 de milioane de euro pentru cresterea productiei, iar anul acesta se afla in derulare o investitie de 12 milioane de euro intr-o fabrica de procesare si 2 milioane de euro intr-o ferma de porci. Alte 6 milioane de euro sint alocati pentru un abator si o ferma de taurasi. Cifra de afaceri a Elit a fost anul trecut de 50 de milioane de euro, iar anul acesta se estimeaza o crestere de 30%, pina la 65 de milioane de euro. Compania produce 140 de produse, vinzind anual 16.000 de tone.