Pentru a atrage clienti si implicit cota de piata, marile lanturi prefera sa renunte la profitabilitate introducind promotie dupa promotie.

Aproximativ 35% dintre vinzarile inregistrate in magazinele Altex si Media Galaxy sint sustinute de promotii, potrivit oficialilor companiei. Si in cazul Flamingo, numarul doi pe piata produselor electrice si electrocasnice, dupa Altex, circa 20% din vinzari sint promotii.

Pentru client, orice promotie este benefica pentru ca isi poate achizitiona produse si servicii la preturi reduse. Retailerul, in schimb, trebuie sa aleaga intre vinzari mai mari care pot duce la cresterea cotei de piata si profitabilitate. Exista si cazuri in care, dintr-un produs vindut, comerciantul sa nu cistige nimic sau chiar sa piarda. Din datele Altex, discountul maxim la o promotie poate merge pina la 25-30% fata de pretul normal. "Promotiile sint gindite astfel incit sa ofere un avantaj concret cumparatorului. In cazul unei promotii, compania obtine cresterea traficului, cresterea volumului de vinzari si cresterea segmentului de piata. Ceea ce nu se cistiga in cazul unei promotii este profitul", explica reprezentantii Altex motivul pentru care organizeaza promotii.

Cei de la Flamingo spun ca, in general, promotiile au profituri intre 0 si 10%. "Profitabilitatea unei promotii depinde in mare masura de modul de planificare a acesteia pe termen mediu si lung. Cu cit planificam mai bine, cu atit obtinem intelegeri mai bune cu furnizorii, ceea ce se traduce ulterior printr-un cost mai mic al campaniei. In cazul in care comanzi cantitati mari de produse cu mult timp inainte, pretul este mai bun pentru ca si producatorul isi poate planifica mai bine productia. In practica, profitul in cazul unei promotii este cu citeva procente mai mic decit in cazul vinzarii unor produse comparabile", sustine Jiri Rizek, CEO Flamingo.