"Cred ca a sosit timpul ca fiecare manager sa raspunda pentru modul in care se desfasoara activitatea din unitatea sanitara pe care o conduce, intrucat pentru asta sunt platiti bine. Oamenii s-au obisnuit sa ceara socoteala ministrului pentru orice.
"Cred ca a sosit timpul ca fiecare manager sa raspunda pentru modul in care se desfasoara activitatea din unitatea sanitara pe care o conduce, intrucat pentru asta sunt platiti bine. Oamenii s-au obisnuit sa ceara socoteala ministrului pentru orice. Daca un medic nu-si face datoria, trebuie sa raspunda ministrul. Daca nu sunt medicamente, la fel. Daca asistenta face injectii cu o aceeasi seringa, tot ministrul trebuie sa dea seama. Daca este mizerie in spital, ministrul este vinovat. Nu este corect...", a declarat ministrul Sanatatii. El a precizat ca aprovizionarea cu medicamente si materiale sanitare revine managerului. Acesta trebuie sa gasesca solutii in cazul in care un anumit tip de medicament s-a epuizat. In privinta reclamatiilor privind cazurile sau suspiciunile de malpraxis, Nicolaescu spune ca acestea sunt de compententa Colegiului Medicilor - pentru doctori - si a Ordinului Asistentilor medicali si moaselor - pentru asistenti.
Ministrul a sugerat managerilor sa organizeze spatii speciale unde sa monteze o cutie pentru reclamatii, iar aceasta sa fie bine securizata, astfel incat sa nu poata fi deschisa de oricine. "In functie de nemultumirile bolnavilor, sa verifice activitatea angajatilor", i-a sfatuit el. Eugen Nicolaescu a facut apel si la pacienti, cerandu-le sa-si citeasca drepturile si sa "lupte pentru ele". "Din pacate, bolnavii nu-si cunosc drepturile, de aceea nu stiu cui si ce sa ceara atunci cand sunt nemultumiti de anumite servicii medicale", a mentionat Nicolaescu.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.