Compania germana Hornbach, cu activitati in domeniul distributiei de materiale de constructii, va intra, din 20 iunie, pe piata din Romania, prin deschiderea unui magazin in Bucuresti zona Berceni in urma unei investitii de 25 milioane euro, anunta Mediafax.
Magazinul se va intinde pe o suprafata de 24.000 de metri patrati si va contine peste 120.000 de articole. Reprezentantii companiei intentioneaza sa extinda reteaua de magazine din Romania in urmatorii ani cu inca noua centre comerciale, dintre care patru vor fi amplasate in Bucuresti. Compania isi propune sa realizeze in 2008 vanzari de 21 milioane euro, in Romania. Grupul german detine 124 de magazine de tipul "do it yourself" in Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elvetia, Slovenia si Suedia.

Se lupta pentru o piata dominata de Praktiker si Bricostore

Principalii operatori de magazine "do it yourself" de pe piata romaneasca sunt retelele Bricostore, Praktiker, Mr. Bricolage, BauMax si Dedeman. Piata centrelor comerciale DIY din Romania este dominata de compania germana Praktiker si de cea franceza Bricostore, care detin 17, respectiv sapte locatii de acest tip.
Vanzarile nete ale Praktiker in Romania s-au plasat la 153,6 milioane euro in 2006, cu 56,4% peste nivelul aferent anului anterior.
Reteaua austriaca BauMax a deschis anul trecut primele sale magazine, la Brasov si Sibiu, si intentioneaza sa investeasca in 2007 circa 50 milioane euro pentru extinderea retelei din Romania cu inca cinci magazine, prima inaugurare urmand sa aiba loc la Cluj-Napoca. Primul magazin Mr. Bricolage din Romania a fost deschis in luna noiembrie a anului trecut, la Bucuresti, in urma unei investitii de aproximativ sapte milioane euro. Planurile companiei vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine, in orasele cu peste 150.000 de locuitori, volumul total de investitii fiind estimat la 220 milioane euro.
Grupul de firme Dedeman din Bacau, specializat in comercializarea materialelor de constructii si a autovehiculelor, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 120 milioane euro, in crestere cu 60% fata de nivelul din 2005, si mizeaza pentru acest an pe un avans al vanzarilor de 30%. Planurile pe termen mediu ale Dedeman prevad extinderea retelei in zona de sud si sud-est a Romaniei, cu un ritm de 3-4 magazine pe an.