Romania a inregistrat o crestere de 25,7% a tirajelor totale ale ziarelor in 2006, cea mai mare inregistrata la nivel european, potrivit studiului anual al World Association of Newspapers (WAN).

In Europa, difuzarea cotidienelor a crescut semnificativ, cea mai importanta evolutie fiind inregistrata de Romania (25,7%), Austria (9,43%) si Portugalia (8,95%). Estonia, Irlanda, Italia, Lituania, Malta, Polonia si Slovacia au inregistrat si ele cresteri in ceea ce priveste distributia ziarelor. In alte 15 state ale Uniunii Europene, industria ziarelor a inregistrat un declin in ceea ce priveste difuzarea, piata slovaca fiind cea mai afectata (­18,9%), urmata de Letonia (­7,8%) si Grecia (­4,9%). Alte state in care difuzarea ziarelor a inregistrat scaderi au fost Belgia, Cehia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Ungaria, Luxemburg, Olanda, Spania, Suedia, Marea Britanie, Norvegia si Elvetia.

TENDINTE. In Statele Unite, tirajul cotidienelor a inregistrat o scadere de 1,9%, cea mai semnificativa fiind inregistrata de ziarele de seara. In America Latina, vanzarile ziarelor braziliene au crescut cu 6,5%, iar cele columbiene au crescut cu 3,2%. Japonezii raman cei mai avizi cumparatori de ziare din lume, in timp ce belgienii petrec cel mai mult timp citind presa, circa 54 de minute pe zi, ei fiind urmati de chinezi, finlandezi si brazilieni. Ziarele gratuite au inregistrat o crestere a tirajului de 55% in 2006 comparativ cu 2005, un total de 287 de titluri gratuite distribuind zilnic circa 40,7 milioane de copii, in special in Europa. Principalele cinci titluri gratuite sunt Metro in Marea Britanie, Leggo in Italia si 20 Minutos, Que! si ADN in Spania.
            
Cresterea difuzarii internationale in 2006 a stabilit noi recorduri, avand in vedere ca peste 515 milioane de persoane achizitioneaza zilnic un ziar. Daca se iau in calcul cotidienele gratuite, numarul de copii distribuite zilnic a ajuns la circa 556 de milioane in 2006. Numarul de cititori este estimat la peste 1,4 miliarde de persoane pe zi, in conditiile in care un exemplar dintr-un ziar este de regula citit de mai multe persoane. China, Japonia si India au 60% dintre cele mai bine vandute cotidiene, in timp ce principalele cinci piete pentru presa scrisa sunt China, India, Japonia, Statele Unite si Germania.