Piata de call-center din Romania va cunoaste o dezvoltare spectaculoasa in urmatorii ani, ca urmare a cresterii economice, a existentei de personal calificat si a costurilor reduse practicate pentru acest tip de afacere, potrivit firmelor din domeniu
Piata de call-center din Romania va cunoaste o dezvoltare spectaculoasa in urmatorii ani, ca urmare a cresterii economice, a existentei de personal calificat si a costurilor reduse practicate pentru acest tip de afacere, potrivit firmelor din domeniu. "Nivelul din Romania este foarte competitiv, suntem a doua piata dupa Polonia, iar cresterea economica din urmatorii ani va determina companiile sa deschida call-center-uri in Romania. In plus, angajatii romani sunt foarte creativi si invata repede limbi straine, iar nivelul salariilor din Romania este inca redus", a declarat, miercuri, la un seminar despre call-center-uri, directorul de vanzari al Oracle Romania, Marius Balaceanu.
La randul sau, Mihai Pascadi, directorul general al companiei de consultanta manageriala Avantera Consulting, a anticipat ca unitatile tip call-center din Romania vor contiua sa se dezvolte in urmatorii cinci ani, chiar daca salariile vor mai creste putin, deoarece exista potentialul economic necesar si oameni care se adapteaza usor la cerintele clientilor si la conditii de stres.
De asemenea, directorul general al firmei Mediatel, Dan Mazilu, apreciaza ca angajatii romani prefera sa lucreze intr-un call-center, deoarece gasesc un mediu placut, lucreaza pe computere, nu trebuie sa aiba o perfectionare anterioara si cunosc limbi straine.
Potrivit lui Mazilu, in Romania, angajatii din call-center-uri raman in acest post pe o perioada medie de pana la doi ani, spre deosebire de alte tari, unde perioada medie este de opt-zece luni. Principalele avantaje aduse de infiintarea unui call-center in Romania sunt costurile reduse ale fortei de munca si de productie, personal educat si vorbitori de limbi straine, alinierea la fusul orar si la valorile culturale ale Europei, potrivit jucatorilor din piata.
Angajatii call-center-urilor din Romania sunt in principal studenti si tineri care urmaresc sa avanseze intr-o companie. Potrivit firmelor de profil, gradul de rotire a personalului este de circa 50% anual, din care aproximativ 20% avanseaza in ierarhia firmelor, iar restul prefera sa plece la un alt loc de munca.
Salariul mediu pentru un operator de call-center este de 300-400 euro, pentru urmatorii doi ani fiind prevazuta o crestere de 15-20%.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.