Mai nou, calupurile publicitare tv contin citeva spoturi care fac referinta explicita la perioada comunista, dar o valorifica punind accentul pe virsta de aur a ingenuitatii consumeriste. O „Eugenie" savurata de un soldat roman intr-un cort militar, ii evoca acestuia gustul plaiurilor natale, iar o inghetata „Napoca" ii aduce in memorie unui domn amintirea delicioasa a vremurilor cind pedala pe o bicicleta „Pegas". La fel, detergentul „Dero" are un spot retro in care o muzica usoara romaneasca din anii ‘80 invaluie o secventa in care, pe fundalul unor blocuri cenusii, citiva tineri se agita ritmic in genul lui Cornel Patrichi. In ultima vreme, vad in vitrina tv a imaginarului colectiv o scindare a referintelor simbolice la comunism. Pe de o parte exista cele oficiale, devenite cumva teziste, in care comunismul e condamnat cu tarie. Pe de alta parte, au inceput sa apara frecvent acele referinte la planul vietii personale, in care nostalgiile se suprapun peste perioada fertila biologic a fiecaruia, nu peste comunism ca regim politic odios. Cind adierile de nostalgie non-politica devin prilej de seductie publicitara s-ar putea ca traumele vechiului regim sa-nceapa sa se cicatrizeze. Poate ca din acest moment incepe o buna despartire de comunism.