Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Culturii a facut publice rezultatele Barometrului de consum cultural pe 2006.

Rezultatele studiului pe 2006 nu difera fundamental de cele din 2005, lucru care contureaza citeva tendinte generale in consumul cultural din Romania. In primul rind, ramine constant dezechilibrul dintre consumul din mediul rural si cel din mediul urban.

Totodata, consumatorul din Bucuresti este mult mai activ decit cel din provincie. In continuare, televizorul ramine in topul preferintelor celor intervievati, lucru sustinut si de faptul ca Romania are cea mai extinsa retea de cablu tv din Europa. Computerul si-a facut la rindul lui intrarea in practicile cotidiene ale romanilor, una din trei persoane avind acces la astfel de bunuri.

In ceea ce priveste preferintele in materie de film, literatura si muzica, se confirma tendintele pe care cercetatorii le semnalau si cu doi ani in urma. Cele mai apreciate carti sint cele de dragoste, urmate de cele de aventura, de romanele politiste si de nelipsitii clasici romani. Muzica populara, aflata pe locul intii in topul preferintelor, este urmata de muzica usoara romaneasca si de manele. Cit despre filme, conduc detasat comediile, intrigile politiste si povestile romantice. Daca o treime din respondenti prefera teatrul si spectacolele de divertisment, numai unu din cinci alege sa mearga la cinematograf.

Desi directiile generale sint relativ constante, realizatorii studiului au observat o crestere a interesului pentru cultura, dar intr-un mod deloc uniform. Intre cunoscatorii de elita" si necunoscatori" exista o distanta considerabila, clasa culturala mijlocie" fiind aproape inexistenta.