Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a semnat si a si trimis ieri o scrisoare catre comisarul european Laszlo Kovacs privind modificarile la taxa auto. Totodata, ministrul de resort a convenit cu reprezentantii Comisiei ca actul norm

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a semnat si a si trimis ieri o scrisoare catre comisarul european Laszlo Kovacs privind modificarile la taxa auto. Totodata, ministrul de resort a convenit cu reprezentantii Comisiei ca actul normativ sa fie introdus in Parlament dupa acordul CE. "Am semnat scrisoarea catre comisarul european Laszlo Kovacs si tot astazi a plecat adresa catre Comisia Europeana, care in cateva zile va avea un punct de vedere oficial. Am convenit sa amanam depunerea in Parlament pana cand vom avea un punct de vedere din partea Comisiei", a spus Vosganian.
El a precizat ca scrisoarea transmisa comisarului european pentru fiscalitate contine principalele prevederi referitoare la modul de calcul al taxei, valoarea acesteia si la procedurile de restituire a unei sume daca masina este vanduta ulterior in strainatate, de formulare a contestatiilor si de exceptare de la plata taxei pentru anumite tipuri de autovehicule, precum cele destinate persoanelor cu handicap sau folosite "in scopuri de natura industriala".

Incalcarea reglementarilor comunitare

Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la inceputul acestui an si se calculeaza in functie de capacitatea motorului, de standardele de emisii si de vechimea autovehiculului. Comisia Europeana a anuntat ca va initia procedura legala impotriva Romaniei in cazul taxei pentru prima inmatriculare, considerand ca masura nu respecta normele europene, in pofida discutiilor intensive purtate cu autoritatile romane.
Comisia a solicitat Romaniei, intr-o scrisoare de notificare transmisa in luna martie in cadrul procedurii de infringement (incalcarea reglementarilor comunitare), modificarea sistemului de taxare a autovehiculelor, argumentand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor s-au intalnit, saptamana trecuta la Bruxelles cu experti ai CE, pentru a prezenta propunerile Romaniei cu privire la taxa speciala auto.

161 de euro pentru masinile noi

Potrivit unor variante de calcul prezentate in urma cu circa trei saptamani de ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, valoarea taxei ar urma sa ramana la 161 de euro pentru masinile noi, cu motor Euro 4 si capacitate cilindrica sub 1.400 centimetri cubi.
Pentru autoturismele din aceeasi categorie, dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani, de la 299 de euro la 111 euro.
De altfel, varianta prezentata de Vosganian mentine nivelurile taxei pentru toate masinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrica de pana la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele pana la 2.000 cmc si 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc. Valoarea taxei scade, insa, la circa jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani si mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, taxa ar putea fi redusa de la 284 de euro la 139 euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 299 de euro la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare Euro 4 sub 1.400 cmc.
Pentru categoria pana la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani.

2.000 cmc, cu taxa de 461 euro

La masinile de 2.000 de cmc, propunerea vizeaza diminuarea de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani si de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani. Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 cmc, ar putea fi taxate cu 1.974 de euro fata de 4.501 euro in prezent, daca au vechime de 1-2 ani si cu 1.583 euro fata de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani.
Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, desi in scadere fata de valorile actuale. Pentru masinile non euro cu motor pana la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro.
Pentru vechimea de 20-21 de ani, valoarea coboara de la 4.007 euro la 1.120 euro. La categoria 1.600 cmc, taxele propuse sunt de 2.816 euro pentru masinile de 15-16 ani si de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro actual. Pentru masinile non euro de 2.000 cmc, propunerile sunt de 3.608 euro euro la vechimea de 15-16 ani si de 1.640 euro pentru 20-21 de ani, in scadere de la 5.724 de euro. Peste 3.000 cmc, taxele ar putea scadea de la 8.598 euro la 5.942 euro pentru masinile de 15-16 ani si la 2.701 euro pentru cele de 20-21 de ani. Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se va plati taxa de prima inmatriculare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.