Politia si autoritatile pentru protectia copilului din Buzau s-au sesizat si au inceput cercetari in urma unui articol aparut in tabloidul britanic The Sunday People, potrivit caruia doi jurnalisti ar fi reusit sa cumpere un copil de la o familie de rromi din Buzau, in schimbul a 15.000 de euro.
Potrivit directorului adjunct al Directiei pentru Protectia Copilului Buzau, Carmen Nutulescu, citat de Mediafax, specialistii institutiei au verificat, ieri, modul in care este ingrijit copilul, o fetita de doua luni, in familia formata din Marcela Paraschiv si concubinul acesteia, Toader Caraman, la care face referire tabloidul britanic. Inspectorii au concluzionat ca bebelusul, care este alaptat pe cale naturala, este bine ingrijit si nu se pune problema ridicarii lui din familie. Conform subcomisarului Florina Crucianu (IJP Buzau), cei doi parinti ai copilului au fost audiati, ieri, si au negat cu vehementa ca ar fi avut de gand sa-si vanda copilul celor doi englezi, despre care tabloidul britanic sustine ca ar fi reusit cumpararea fetitei cu 15.000 de euro.
Dupa audieri, parintii au recunoscut ca au fost vizitati in cartier de doi cetateni englezi care erau insotiti de un roman, dar au declarat ca n-au facut altceva decat sa se lase filmati impreuna cu fetita lor, de o luna si jumatate, contra sumei de 50 de lei. Politistii incearca sa-l descopere pe cetateanul roman care i-a insotit pe cei doi ziaristi britanici, pentru a-l confrunta cu familia de etnie roma din Buzau. Sunday People relateaza ca doi corespondenti care au pretins ca formeaza un cuplu ce nu poate avea copii au reusit sa negocieze cumpararea unui bebelus. Autorii articolului sustin ca investigatia a fost realizata in Buzau, la o familie de rromi.
Publicatia titreaza ca englezii au reusit sa convinga familia de rromi sa le vanda un copil, pretul cerut pentru o fetita nou-nascuta fiind de 15.000 de euro. Sursa citata mai sustine ca cei doi jurnalisti ar fi dat o suma de bani familiei respective, fara a lua insa copilul, dupa care au anuntat autoritatile buzoiene. Surse din cadrul Directiei de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Buzau sustin ca inclusiv premierul Calin Popescu Tariceanu s-a sesizat dupa aparitia in presa a articolului respectiv. Premierul ar fi cerut lamuriri in acest sens la Autoritatea Nationala pentru a Protectia Drepturilor Copilului, in timp ce IGPR solicitat IPJ Buzau un raport complet referitor la situatia descrisa in tabloidul englez. (D.E.I.)