Dupa recenta remediere a retelei de telefonie mobila Cosmote a filialei din Romania, reprezentantii din Grecia ai grupului au declarat intr-o teleconferinta ca operatorul cu filiala in Romania isi va concentra atentia asupra segmentului profitabil al clientilor corporate, informeaza Forbes.
Cosmote traverseaza o crestere solida pe piata romaneasca, cu toate ca operatorul se confrunta aici cu o concurenta sporita, au afirmat directorii grupului Cosmote. Numarul clientilor activi ai operatorului de telefonie Cosmote Romania a depasit numarul de doua milioane, dintre care un milion au ales serviciile companiei in ultimele patru luni, ca urmare a strategiei aplicate. Aproape jumatate dintre noii clienti inregistrati de Cosmote Romania in primele trei luni ale anului in curs s-au alaturat prin Germanos, unul dintre cele mai puternice lanturi de distributie telecom din regiune, cumparat in 2006 de catre Grupul Cosmote, potrivit NewsIn.
Oficialii grupului Cosmote au preconizat ca limitarea tarifelor de roaming de catre UE, dupa ratificarea de catre ministrii europeni, va afecta veniturile totale ale grupului elen cu cel mult 2,5%. Reprezentantii Cosmote sustin ca "valoarea acestor tarife tinde sa descreasca, in conformitate cu cele mai recente tendinte prezente la nivel international". Cosmote va respecta deciziile autoritatilor de reglementare din Romania", au spus oficialii operatorului de telefonie mobila.

Operatorul a atins cota de 10%

Cosmote Romania a ajuns la o cota de piata de aproximativ 10% la finele primului trimestru al acestui an, in urma unei cresteri a bazei de clienti, de 633.420 de noi utilizatori, dintre care 12% utilizatori de servicii cu abonament.
Filiala romaneasca a avut cea mai importanta evolutie a numarului de clienti din cadrul Grupului Cosmote, acoperind o proportie de peste 60% la numarul de noi utilizatori castigati de Grup in primul trimestru al anului.
In prezent, Grupul Cosmote are peste 12,2 clienti la nivel regional, in cele cinci tari in care desfasoara operatiuni. Conform directorilor grupului, ratele de terminare a apelului reprezinta principalul factor care determina profitul realizat de pe urma apelurilor efectuate cu alte retele.
Reprezentantii grupului elen sustin ca, in industria telecomunicatiilor mobile, taxele incasate de la ceilalti operatori pentru apelurile din alte retele vor continua sa scada in viitor, dar ca acest lucru nu va afecta veniturile companiei, fiindca traficul se afla in crestere. In luna mai, in Grecia, traficul de voce in reteaua Cosmote a crescut cu 15%, au afirmat oficialii companiei.